آشنایی با مهم ترین کلیساهای سیبو، مرکز فیلیپین

به گزارش مجله جگوار، هرچند شهر سیبو به دلیل طبیعت زیبا و سواحل نیلگونش شناخته می گردد ولی جاذبه های آن فراتر از این هاست. سیبو به عنوان مرکز فیلیپین دارای گنجینه ای غنی از جاذبه های تاریخی است. کلیساهای سیبو یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر زیبا به شمار می رود. شهر سبو به عنوان مهد مسیحیت در فیلیپین، کلیساهای متعددی را در خود جای داده است. معماری باشکوه کلیساهای سیبو توجه گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. چنانچه قصد خرید بلیط هواپیما خارجی به مقصد سیبو را دارید، بازدید از کلیساهای این شهر را از قلم نیاندازید. در این مقاله تعدادی از برترین کلیساهای سبو را برایتان معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با مهم ترین کلیساهای سیبو، مرکز فیلیپین

باسیلیکا دل سانتو (Basilica Del Santo Niño)

باسیلیکا مینوره دل سانتو که بیشتر با عنوان دل سانتو شناخته می شود، معروف ترین کلیسای سیبو به شمار می رود. باسیلیکا دل سانتو بزرگ ترین کلیسای شهر سیبو است. قدمت کلیسای دل سانتو به سال 1565 میلادی بازمی شود. جالب است بدانید این کلیسا دقیقا در همان مکانی که کاشفان اسپانیایی کتاب مقدس را یافته اند، بنا شده است. موزه ای داخل این کلیسا واقع شده است که با مراجعه به آن با تاریخ مسیحیت در شهر سیبو بیشتر آشنا خواهید شد. سانتو نینو به معنای کودک مقدس است و مجسمه ای بزرگ به همین نام در داخل کلیسا واقع شده است.

آدرس: فیلیپین، سیبو، بلوار اوسمنا، مرکز پیلگریم

ساعت بازدید: یکشنبه ها: 4.30 صبح تا 5 بعدازظهر، آدینه ها: 4 صبح تا 10 شب، باقی روزهای هفته: 5 صبح تا 7 بعدازظهر

کلیسای جامع متروپولیتن سیبو (Cebu Metropolitan Cathedral)

کلیسای جامع متروپولیتن، مقر کلیسای اسقف نشینی شهر سیبو است. این کلیسا در 14 اوت 1595 تاسیس شده است. نمای بیرونی دل فریب، سقف های بلند و لوسترهای باشکوه این کلیسا را به گزینه جذابی برای برگزاری مراسم های عروسی تبدیل نموده است. مراسم ازدواج بسیاری از افراد شناخته شده شهر سیبو در این کلیسا برگزار شده است. اگر دوست دارید شاهد مراسم جشن این کلیسا باشید، ضروری است بدانید هرساله در 28 آوریل جشن این کلیسا برگزار می شود.

آدرس: فیلیپین، سیبو، خیابان مابینی

ساعت بازدید: هر روزه از ساعت 8 صبح تا 12 ظهر و 1 تا 5 بعدازظهر

کلیسای سنت کاترین اسکندریه (Saint Catherine of Alexandria Church)

کلیسای سنت کاترین اسکندریه از قدیمی ترین کلیساهای شهر سیبو به شمار می رود. در ساخت این کلیسا از معماری بیزانسی، یونانی و رومی الهام گرفته شده است. نکته جالب در خصوص این کلیسا برج های دوقلوی آن است که شبیه مناره مسجد مسلمانان ساخته شده است. کلیسای سنت کاترین نمایانگر تاریخ غنی کارکار است و سرگذشت جالبی دارد. روز جشن این کلیسا 25 نوامبر است.

آدرس: فیلیپین، سیبو، کارکار

ساعت بازدید: هر روز از 8 صبح تا 10 شب

کلیسای سیمالا لیندوگون (Simala Lindogon Church Sibonga)

از سیمالا لیندوگون به عنوان کلیسای شفابخش و معجزه گر شهر سیبو یاد می شود. این کلیسای زیبا بر روی تپه های لیندوگون واقع شده است و از جاهای دیدنی سیبو بشمار می رود. جالب است بدانید سیمالا لیندوگون از زیباترین کلیساهای سیبو به شمار می رود و در سال 1998 میلادی ساخته شده است. سیمالا لینگدون به طور کامل به حضرت مریم اختصاص داده شده است؛ مجسمه های متعددی از ایشان که متعلق به فرهنگ ها و کشورهای مختلف است در این کلیسا به نمایش گذاشته می شود. در 8 سپتامبر مصادف با تولد حضرت مریم، جشن این کلیسا برگزار می شود. کلیسای سیمالا لیندوگون از دور مانند قلعه ای که در مرکز آن تصویر حضرت مریم واقع شده است، دیده می شود. بزرگ ترین ویژگی این کلیسا، معماری آن است؛ کلیسای سیمالا لیندوگون دارای چندین ردیف پله و ورودی است که جلوه زیبایی به آن بخشیده است. کلیسای سیمالا به خاطر بعضی از اتفاقات اسرارآمیز از جمله جاری شدن اشک از چشمان مجسمه، معروفیت زیادی به دست آورده است.

آدرس: فیلیپین، سیبو، سیبونگو

ساعت بازدید: هر روز از 8 صبح تا 8 شب

کلیسای آرگائو (Saint Michael Parish Church in Argao)

کلیسای آرگائو که به طور متعارف به عنوان کلیسای سنت میکائیل فرشته شناخته می شود، از معروف ترین کلیساهای این شهر است. سنت میکائیل یک کلیسای کاتولیک رومی در آرگائو است. ساخت این کلیسا در سال 1734 آغاز شده و در 1788 به سرانجام رسیده است. کلیسای آرگائو به فرشته مقدس سنت میکائیل تقدیم شده است. دیوارها و دروازه های این کلیسا به منظور دفاع در برابر حملات مهاجمان، از سنگ های ضخیم ساخته شده اند. در بعضی از قسمت ها حکاکی های زیبایی از گل ها وجود دارد. فضای داخلی کلیسای آرگائو شامل یک راهرو و دو شبستان است. نقاشی ها و مجسمه های متعددی در این کلیسا نگهداری می شود. روز جشن کلیسای سنت میکائیل فرشته، 29 سپتامبر است.

آدرس: فیلیپین، سیبو، مانداو

کلیسای سنت پیتر و پال بانتایان (Saint Peter and Paul Bantayan Church)

اولین بنای این کلیسا تحت نظارت آگوستینیان در سال 1580 ساخته شده بود که پس از 20 سال در اثر جنگ و بلایای طبیعی ویران شد. ساخت بنای تازه کلیسا در سال 1839 آغاز شده و در 1863 سرانجام یافته است. کلیسای سنت پیتر و پال بانتایان با سنگ های مرجانی جزیره بانتایان ساخته شده است. روز جشن کلیسای سنت پیتر و پال بانتایان 29 ژوئن است.

آدرس: فیلیپین، سیبو، جزیره بانتایان

کلیسای پاتروسینیو د ماریا (Patrocinio de Maria Church)

کلیسای پاتروسینیو د ماریا که با عنوان کلیسای بولجون شناخته می شود، یک کلیسای کاتولیک رومی است. طراحی و تمام اقلام موجود در این کلیسا مربوط به مریم مقدس است، چراکه این کلیسا به ایشان تقدیم شده است. بولجون یکی از زیباترین کلیساهای کشور فیلیپین است که با خرید آنلاین بلیط هواپیما سیبو می توانید از آن بازدید کنید. در سال 1999 این کلیسا به عنوان اثر ملی اعلام شده و در سال 2001 به وسیله موزه ملی فیلیپین به عنوان گنجینه فرهنگی ملی نام گذاری شده است. جالب است بدانید کلیسای پاتروسینیو د ماریا به عنوان یکی از کلیساهای باروک فیلیپین نامزد میراث جهانی یونسکو شده است.

آدرس: فیلیپین، سیبو، بولجون

زمان بازدید: 9 صبح تا 5 بعدازظهر

کلیسای سنت توماس (Santo Tomas de Villanueva Church Danao)

کلیسای سنت توماس در سال 1755 ساخته شده و از قدیمی ترین کلیساهای کشور فیلیپین به شمار می رود. عظمت و شکوه این کلیسا در ستون ها، قالب های قرنیز و دیوارهای سنگی مرجانی مشاهده می شود. قسمت بیرونی کلیسای سنت توماس شامل درگاه قوسی و پنجره های قوسی شکل است. گنبد کلیسای دانائو دارای یک تاج است که نماد قدیس حامی این کلیسا، سنت توماس است.

آدرس: فیلیپین، سیبو، دانائو

زمان بازدید: یکشنبه 5 صبح تا 8.30 شب، باقی روزها 5.45 صبح تا 6.30 عصر

کلیسای سن فرناندو ری (San Fernando Rey Parish Church Liloan)

کلیسای سن فرنادو از قدیمی ترین بناهای شهر للوئن است. کلیسای سن فرنادو ری در سال 1847 ساخته شده و به افتخار قدیسی که اسپانیا را از مورها پس گرفت فرنادو نام گرفته است. یک نکته جالب در خصوص این بنا این است که کلیسای للوئن برخلاف کلیساهای دیگر که رو به دریا هستند، به سمت کوه ساخته شده است. سن فرناندو ری از کلیساهای کاتولیک رومی به شمار می رود. هرساله در 29 و 30 می جشن این کلیسا برگزار می شود.

آدرس: فیلیپین، سیبو، للوئن

زمان بازدید: یکشنبه 4.30 صبح تا 8.30 شب، باقی روزها 6 صبح تا 6.30 عصر

کلیسای اسلوب (Nuestra Señora de la Immaculada)

کلیسای اسلوب نیز از قدیمی ترین کلیساهای شهر سیبو به شمار می رود. تاریخ تاسیس این کلیسا به سال 1690 برمی شود. کلیسای اسلوب در ابتدا تحت نظر کلیسای بولجون بود ولی در سال 1848 با لقب پاک مستقل شد. این کلیسا از سنگ های مرمری جزیره اسلوب ساخته شده است. کلیسای اسلوب در سال 2008 در اثر آتش سوزی آسیب زیادی دیده است. خوشبختانه به قدیس حامی کلیسا و سایر مجسمه ها به دلیل محصور بودن در پوشش شیشه ای آسیبی وارد نشده است.

آدرس: فیلیپین، سیبو، اسلوب

ساعت بازدید: هر روز از 7 صبح تا 5 عصر

زیارتگاه ملی سنت جوزف (National Shrine of St. Joseph)

زیارتگاه ملی سنت جوزف در سال 1601 ساخته شده و دارای قدیمی ترین مجسمه حضرت یوسف در فیلیپین است. مجسمه حضرت یوسف با مجسمه کودکی حضرت عیسی در کنارش از جذابیت های این کلیسا به شمار می رود. این زیارتگاه ترکیبی از معماری یونان، روم و باروک است. روز جشن این کلیسا 8 می است.

آدرس: فیلیپین، سیبو، شهر مانداو

زمان بازدید: یکشنبه 5.30 صبح تا 6 عصر، باقی روزهای هفته 5.30 تا 6.30 عصر

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مرداد 1402 بروزرسانی: 24 مرداد 1402 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2321

به "آشنایی با مهم ترین کلیساهای سیبو، مرکز فیلیپین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با مهم ترین کلیساهای سیبو، مرکز فیلیپین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید