افزایش سطح همکاری فناورانه ایران و ازبکستان تا یک میلیارد دلار

به گزارش مجله جگوار، سفیر ازبکستان از برنامه ریزی برای افزایش همکاری های فناورانه با ایران تا یک میلیارد دلار اطلاع داد.

افزایش سطح همکاری فناورانه ایران و ازبکستان تا یک میلیارد دلار

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فریدالدین نصریوف، در حاشیه بازدید از یازدهمین نمایشگاه تجهیزات، مواد آزمایشگاهی و تست و آزمون پیشرفته ایران در جمع خبرنگاران گفت: هیاتی بازرگانان و دانشگاهیان جمهوری ازبکستان به ایران آمده اند تا در بازدید از نمایشگاه با فناوری های جدیدی که از سوی شرکت های دانش بنیان ایرانی عرضه شده، آشنا شویم.

  • چین این جنگنده را فقط برای خودش نگه داشته است!/ عکس

نصریوف اعلام نمود: هدف از این بازدید این است که در صورتی که فناوری هایی منطبق بر نیازهای ما عرضه شده باشد، مورد ارزیابی قرار دهیم تا بتوانیم این فناوری ها را به جمهوری ازبکستان منتقل کنیم.

سفیر ازبکستان، خاطر نشان کرد: در سال گذشته (2023) همکاری ما با ایران در حوزه های مختلف فناوری به ارزش حدود 500 میلیون دلار بوده و برنامه داریم که این مقدار را به یک میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی این همکاری ها را اقدامی موثر برای هر دو کشور ایران و ازبکستان توصیف کرد و گفت: اولویت های همکاری فناورانه ما با ایران در حوزه های کشاورزی و نساجی است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 دی 1402 بروزرسانی: 15 دی 1402 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2345

به "افزایش سطح همکاری فناورانه ایران و ازبکستان تا یک میلیارد دلار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش سطح همکاری فناورانه ایران و ازبکستان تا یک میلیارد دلار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید