این ماهی ایرانی شکل قلب است!، عکس

به گزارش مجله جگوار، محققان در سال 1963 در حین آنالیز دریای عرب در سواحل پاکستان، محققان یک موجود دریایی تقریباً 22 سانتی متری با دمی باریک و ساندویچ مانند کشف کردند.

این ماهی ایرانی شکل قلب است!، عکس

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران ، بر اساس مطالعه ای که در 12 دسامبر در مجله Diversity منتشر شد، اکنون، پس از آنالیز نزدیک به 40 نمونه، دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که این حیوان در واقع یک گونه نو از لقمه ماهی است.

گرگ ها به راستی چقدر بزرگ اند؟/ عکس

پژوهشگران در این مطالعه گفتند که Brevitrygon نوعی لقمه ماهی کوچک است.هر ساله هزاران گونه نو از لقمه ماهی ها یافت می گردد.

دانشمندان نمونه هایی از گونه های نو را از نقاط مختلف پاکستان، هند، کویت و ایران جمع آوری کردند. آنها گفتند که انواع گونه های نر و ماده آن در سنین مختلف بین سال های 1955 تا 2014 جمع آوری شده اند.

به گفته محققان، دم آن ها بسیار باریک و انعطاف پذیر است و به قدری باریک می گردد که به رشته یا نخ مانند می گردد. به گفته کارشناسان، نرها دم بلندتری نسبت به ماده ها دارند، اما این گونه عموما دم نسبتاً کوتاهی دارد.

آنها گفتند که کارشناسان تشخیص دادند این گونه بسته به اینکه اهل کجاست فرق دارد. جمعیت های خلیج فارس یا دریای عرب احتمالاً از آن هایی که در شرق هستند متمایز هستند و نمونه هایی که در شمال خلیج فارس زندگی می نمایند به نظر می رسد با جمعیت های موجود در دریای عرب متفاوت هستند.

منبع: yahoo

  • نوع برخورد ژاپنی و آمریکایی با پدیده شگفت انگیزی که ابراهیم رییسی برایش شورای عالی تشکیل داد!

  • چرا ناسا جرات نمی کند در این ظرف را باز کند؟

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 29 آذر 1402 بروزرسانی: 29 آذر 1402 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2343

به "این ماهی ایرانی شکل قلب است!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این ماهی ایرانی شکل قلب است!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید