جاذبه های گردشگری ساسکاچوان کانادا

به گزارش مجله جگوار، ساسکاچوان یکی از استان های غربی کانادا است که با طبیعت بکر و دست نخورده اش شناخته می شود. این استان وسیع دارای دریاچه ها، رودخانه ها، جنگل ها و مراتع فراوانی است که مکان مناسبی برای فعالیت های طبیعت گردی و تفریحات آبی فراهم می آورد. علاوه بر این، ساسکاچوان دارای تنوع فرهنگی زیادی است و میراث متنوعی از مردم بومی سرخپوست تا مهاجرین اروپایی را به نمایش می گذارد.

جاذبه های گردشگری ساسکاچوان کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و آبشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

جاذبه های طبیعی

پارک ملی پرینس آلبرت

این پارک ملی وسیع در شرق ساسکاچوان قرار دارد و دارای طبیعت بکر با دریاچه ها، رودخانه ها و جنگل های انبوه است. پارک پرینس آلبرت بهشتی برای علاقمندان به پیاده روی، دوچرخه سواری، قایقرانی، ماهیگیری و تماشای حیات وحش است.

تپه های شنی آتاباسکا

این تپه های شنی وسیع در جنوب ساسکاچوان یکی از بزرگترین تپه های ماسه ای در جهان هستند که چشم اندازهای زیبایی را به نمایش می گذارند. شما می توانید سوار بر شتر تپه ها را طی کنید یا با وجود بادهای قدرتمند منطقه، با تخته بادبان روی شن ها حرکت نمایید.

دریاچه سوایر و پارک ملی سرس د واترلو

این دو مقصد طبیعت گردی در مرکز ساسکاچوان واقع شده اند و مناظر زیبایی از دریاچه و جنگل را به نمایش می گذارند. شما می توانید قایقرانی کنید، ماهی بگیرید، در کلبه ها اقامت نمایید و پرندگان و جانوران را تماشا کنید.

رودخانه ساوت

این رودخانه در جنوب شرقی ساسکاچوان با آب های سریع و مواج خود یکی از بهترین مکان ها برای رفتنگ حرفه ای است. شما در اینجا می توانید شاهد تندآب ها و جریان های پر پیچ و خم باشید که برای رافتینگ بسیار مناسب است.

جاذبه های تاریخی و فرهنگی

مزرعه اولیه جرج ویک

این مزرعه قرن 19 میلادی در نزدیکی روستای لستوک در جنوب ساسکاچوان یکی از بهترین نمونه های معماری مزارع اوایل کاناداست. شما می توانید از محوطه و ساختمان های این مزرعه دیدن کنید و درباره مهاجرت مردم به منطقه و شیوه کشاورزی آن زمان آشنا شوید.

موزه تمدن هندی سرخپوستان

این موزه در شهر ساسکاتون یکی از بزرگترین و معتبرترین موزه های مربوط به بومیان آمریکاست و بافتار فرهنگی غنی بومیان منطقه را به نمایش می گذارد. در این موزه می توانید در مورد تاریخ، هنر، زبان و شیوه زندگی افراد محلی بیاموزید.

جشنواره فولکلوریک کری هان

این جشنواره سالانه در اواسط ماه اوت در شهر موزئون برگزار می شود و شما می توانید در آن شاهد رقص، موسیقی و غذاهای محلی بومیان منطقه باشید و از فرهنگ و سنن آنان بیشتر بدانید.

موزه قطار ملی سرخپوستان

این موزه تاریخی در خارج از شهر واینفلت واقع شده و یکی از جالب ترین و اصیل ترین مجموعه های موجود از قطارهای بخار و دیزلی قدیمی را نگهداری می کند.

رویدادها و جشنواره های مهم

جشنواره کشاورزی ملویل

این جشنواره سالانه اوایل ماه می در شهر موزئون برگزار می شود و بر کشاورزی و فعالیت های روستایی در منطقه تمرکز دارد. با حضور در این جشنواره می توانید از محصولات و غذاهای محلی ساسکاچوان لذت ببرید و از کنسرت ها و فعالیت های سرگرم کننده مختلفی بهره مند شوید.

جشنواره زمستانی فستیوال جاز

این جشنواره اواخر ماه فوریه در شهر ساسکاتون برگزار می شود و علاوه بر اجراهای زنده گروه های جاز و بلوز، شامل ورکشاپ ها و نمایشگاه های هنری نیز هست که می تواند دل هر علاقمندی به هنر را به طپش درآورد.

جشنواره موسیقی فولک موزئون

یکی دیگر از جشنواره های پرطرفدار که در تابستان برگزار می شود، جشنواره موسیقی فولک در موزئون است. در این جشنواره، موسیقی فولک و کانتری از سراسر جهان به اجرا درمی آید و می توان از صنایع دستی و غذاهای متنوعی نیز لذت برد.

شهرها و جاذبه های شهری

ساسکاتون

ساسکاتون مرکز استان و بزرگترین شهر ساسکاچوان است. این شهر مدرن و پرجنب و جوش علاوه بر داشتن رستوران ها، کافه ها، خرده فروشی ها و مراکز تفریحی فراوان، دارای چندین باغ وحش و موزه نیز هست. موزه هنر مدرن و موزه علوم غربی از جمله موزه های محبوب این شهر می باشند.

رجینا

رجینا پایتخت استان و مرکز دولتی آن است که ساختمان ها و بناهای تاریخی زیادی دارد. عمارت های دولتی مجلل این شهر با معماری زیبا و قدیمی خود حتما نظرتان را جلب می کند.

موزئون

این شهر کوچک زیستگاه بسیاری از هنرمندان و مرکز برگزاری تعداد زیادی از جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی استان است. خیابان های پر رفت و آمد موزئون پر از گالری، مغازه و کافه های هنری زیبایی است که می توانید ساعت ها در آنها سیر کنید.

نکاتی برای بازدید از ساسکاچوان

بهتر است حتما لباس های گرم و مناسب آب و هوای سرد به همراه داشته باشید. دمای ساسکاچوان می تواند در زمستان به منهای 40 درجه برسد.

برای دیدن حیات وحش استان بهتر است بین ماه های آوریل تا اکتبر سفر کنید زیرا حیوانات در این فصل فعال تر هستند.

اگر به دنبال خرید صنایع دستی بومیان سرخپوست منطقه هستید، حتما از بازارچه های محلی در شهرهای مختلف بازدید کنید.

برای رسیدن به برخی از مقاصد دور و طبیعی استان نیاز به رانندگی طولانی دارید، پس بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید.

در صورت علاقه به شرکت در جشنواره ها و رویدادهای محلی، حتما بلیط خود را از قبل تهیه کنید چرا که بلیط ها به سرعت نایاب می شوند.

نتیجه گیری

ساسکاچوان با مناظر طبیعی زیبا و متنوع خود، تاریخ غنی و فرهنگ رنگارنگ بومیان سرخپوست منطقه، و همچنین شهرها و روستاهای پرجنب و جوش، مقصدی عالی برای گردشگری و تعطیلات است. امیدواریم که بتوانید خاطرات خوبی را از سفر به این استان زیبای کانادا به همراه ببرید.

پرسش و پاسخ

سوال: چه زمانی بهترین زمان برای بازدید از پارک های ملی ساسکاچوان است؟

پاسخ: بهترین زمان برای بازدید از پارک های ملی معمولا بین ماه های آوریل تا اکتبر است که آب و هوا مطبوع تر است و می توان حیات وحش بیشتری مشاهده کرد.

سوال: چطور می توان به تپه های شنی آتاباسکا رفت؟

پاسخ: تپه های شنی آتاباسکا در جنوب ساسکاچوان قرار دارند. برای رفتن به آنجا می توانید با ماشین شخصی، اتوبوس تور یا حتی هواپیما تا شهر سویفت کارنت بروید که نزدیک ترین شهر به این تپه هاست.

سوال: چه نوع غذاهای محلی در ساسکاچوان وجود دارد؟

پاسخ: از جمله غذاهای محلی و سنتی ساسکاچوان می توان به بیکون و پنکیک، همبرگر سیاه، پروژه ذرت، و شیرینی های مختلف اشاره کرد. همچنین غذاهای بومی مردم محلی نیز در برخی رستوران ها و جشنواره ها عرضه می شود.

سوال: آب و هوای ساسکاچوان چگونه است؟

پاسخ: ساسکاچوان دارای آب و هوای قاره ای است. تابستان ها معمولا معتدل و خنک و زمستان ها بسیار سرد و طولانی است. دما در زمستان می تواند تا منهای 40 درجه هم برسد.

سوال: مهم ترین جاذبه های شهر رجینا چیست؟

پاسخ: رجینا به عنوان پایتخت و مرکز دولتی استان، دارای ساختمان ها و بناهای مجلل و تاریخی بسیار زیادی است که ارزش دیدن دارند. همچنین این شهر باغ وحشی دارد که می تواند برای خانواده ها جالب باشد. پارک موزاسن در اطراف رودخانه نیز از دیگر جاذبه های رجیناست.

انتشار: 26 آذر 1402 بروزرسانی: 26 آذر 1402 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 888

به "جاذبه های گردشگری ساسکاچوان کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های گردشگری ساسکاچوان کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید