طرز تهیه چیز کیک کاتلا ، کیکی شیرین و خامه ای

به گزارش مجله جگوار، چیز کیک کاتلا، یکی از شیرینی های خوشمزه و شیرین است که با استفاده از محصول کاتلا یا مربای شیر کاله که حاصل حرارت دادن شیر بدون افزودن شکر است، تهیه می گردد. این مربا دارای یک طعم شیرین و خامه ای منحصر به فرد است و همین باعث شده که چیز کیک کاتلا انتخابی عالی برای هر مناسبت یا هر وعده خوراکی در خانه باشد. در ادامه، همراه ما باشید تا طرز تهیه چیز کیک کاتلا را مرور کنیم. قبلا در کتاب کاله طرز تهیه چیز کیک سن سباستین را آنالیز نموده بودیم بنابراین اگر عاشق چیز کیک هستید حتما آن را هم امتحان کنید.

طرز تهیه چیز کیک کاتلا ، کیکی شیرین و خامه ای

مواد لازم برای تهیه چیز کیک کاتلا

  • خامه سولیانو 400 گرم
  • پنیر ماسکارپونه کاله 500 گرم
  • کاتلا 100 گرم
  • شیر 300 گرم
  • ژلاتین 25 گرم
  • عسل 25 گرم

طرز تهیه چیزکیک کاتلا

1. پختن کیک اسفنجی

اولین مرحله از طرز تهیه چیز کیک کاتلا این است که کیک اسفنجی را آماده کنید. برای آماده کردن کیک یا از پودر کیک آماده بهره ببرید یا طرز تهیه کیک اسفنجی ساده را در کتاب کاله بخوانید.

2. آماده کردن مواد فیلینگ چیز کیک

ابتدا ماسکارپونه را با همزن هم بزنید تا کاملا یکدست گردد. سپس خامه سولیانو کاله فرم گرفته را اضافه نموده و دوباره هم بزنید تا یکدست گردد. بعد کاتلا را اضافه کنید و باز هم مواد را هم بزنید. حالا و در این مرحله شیر جوشیده شده، ژلاتین و عسل را مخلوط نموده و به ترکیب اضافه کنید. به این ترتیب فیلینگ شما برای چیزکیک آماده است.

فیلینگ و فراستینگ چیز کیک کاتلا

اکنون که کیک آماده شده و خنک شده و فیلینگ چیز کیک هم آماده شده است داخل کیک را خالی کنید و مواد فیلینگ را داخلش بریزید و چیزکیک را به مدت 2 تا 3 ساعت داخل فریزر قرار دهید. پس از خارج کردن چیز کیک از فریزر می توانید روی چیز کیک را با کارامل کاور کنید و به اسلایس های 8 یا 12 تایی برش دهید.

نکاتی در خصوص کاتلا

کاتلا که به آن مربای شیر می گویند در جهان به عنوان دولسه دلچه شناخته می گردد. این دسر خوشمزه به وسیله حرارت ملایم شیر به دست می آید و طعم آن شبیه شکلات تافی است اما ظاهری کاراملی دارد. کاتلا را هم می توان به عنوان یک مربا در صبحانه مصرف کرد هم آن را برای تهیه کیک ها به کار برد.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 15 آبان 1402 بروزرسانی: 15 آبان 1402 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2338

به "طرز تهیه چیز کیک کاتلا ، کیکی شیرین و خامه ای" امتیاز دهید

1 کاربر به "طرز تهیه چیز کیک کاتلا ، کیکی شیرین و خامه ای" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه چیز کیک کاتلا ، کیکی شیرین و خامه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید