خاتمه واردات واکسن های حیاتی ، مرکز فراوری واکسن های پنوموکوک و روتاویروس احداث می گردد

به گزارش مجله جگوار، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شروع احداث مرکز فراوری واکسن های پنوموکوک و روتاویروس در مجتمع فراوریی، تحقیقاتی انستیتوپاستور در دولت مردمی اطلاع داد که کشور را از واردات این واکسن ها بی احتیاج می نماید.

خاتمه واردات واکسن های حیاتی ، مرکز فراوری واکسن های پنوموکوک و روتاویروس احداث می گردد

به گزارش خبرنگاران، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه بازدید از بخش های مختلف مجتمع تولیدی، تحقیقاتی انستیتوپاستور ایران با بیان این مطلب گفت: این دو واکسن وارداتی بودند که با بهره برداری از این مرکز به زودی از واردات این واکسن ها بی احتیاج خواهیم شد.

وزیر بهداشت با بیان این که ساخت این مرکز از سال گذشته در مجتمع تولیدی، تحقیقاتی انستیتوپاستور آغاز شد، اظهار کرد: کار احداث این مرکز تا به امروز 40 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و امیدواریم تا سال آینده شاهد بهره برداری از آن باشیم، زیرا واکسن یک محصول راهبردی است و باید در تولیدات آن خودکفا باشیم.

عین اللهی در مورد پروژه ساختمان در دست احداث سلمان فارسی در این مجتمع گفت: کار ساخت پروژه سلمان فارسی که علاوه بر یک مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی دارای بخش های اداری نیز خواهد بود در 4 بلوک و 24 هزار متر مربع از سال 96 آغاز شده و تا به امروز 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: برای تکمیل و تجهیز این پروژه که پس از اتمام، میزبان بخش زیادی از کادر تخصصی، اداری انستیتوپاستور خواهد بود به 1300 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، وزیر بهداشت در خاتمه از کوشش های انجام شده در انستیتوپاستور به ویژه در زمینه تکمیل این دو پروژه مهم قدردانی کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 31 شهریور 1402 بروزرسانی: 31 شهریور 1402 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 2334

به "خاتمه واردات واکسن های حیاتی ، مرکز فراوری واکسن های پنوموکوک و روتاویروس احداث می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه واردات واکسن های حیاتی ، مرکز فراوری واکسن های پنوموکوک و روتاویروس احداث می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید