آلمان صادرات تسلیحات به هنگ کنگ را متوقف می نماید

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، هایکو ماس روز سه شنبه گفت که در راستای واکنش هماهنگ اتحادیه اروپا به قانون امنیت ملی چین در قبال هنگ کنگ، مقامات برلین صادرات تسلیحات و محصولات دومنظوره به این منطقه را متوقف خواهند کرد.

آلمان صادرات تسلیحات به هنگ کنگ را متوقف می نماید

ماس همچنین در مورد بکارگیری مجموعه تدابیر علیه اقدامات چین از سوی وزرای خارجه اتحادیه اروپا گفت که چنانچه این اتحادیه بخواهد در روابط با قدرتهایی مانند چین از ارزشها و اصول خود حمایت کند؛ ضروری است با صدایی واحد صحبت کند.

وزیر خارجه آلمان در ادامه اضافه کرد: در مورد آلمان، ما تا به امروز گامهای نخست را برداشته ایم. برای من، این بدان معناست که ما فوراً صادرات تسلیحات و محصولات دومنظوره و حساس به هنگ کنگ را متوقف کنیم. تحت این شرایط، هنگ کنگ به عنوان بخشی از [خاک] چین تلقی خواهد شد.

لازم به ذکر است که قانون امنیت ملی چین برای هنگ کنگ که در مجلس چین به تصویب رسیده است، روز سی اُم ژوئن به مرحله اجرا درآمد.

این قانون مقرراتی را در ارتباط با پیشگیری، توقف و مجازات چهار نوع از جرائم ارتکاب یافته در هنگ کنگ تنظیم می نماید. این جرائم عبارتند از فعالیتهای جدایی طلبانه، تلاشها برای تضعیف قدرت دولت، فعالیتهای تروریستی و تبانی با کشورها یا نیروهای خارجی مستقر در خارج از کشور برای به مخاطره انداختن امنیت ملی.

شماری از مقامات غربی طرح این قانون را نشاندهنده تمایل پکن به تشدید کنترلها بر سر استقلال داخلی خود می دانند.

پیشتر هایکو ماس، وزیرخارجه آلمان اعلام نمود که این کشور دیگر تسلیحات نظامی را به ترکیه نخواهد فروخت. وی دلیل این تصمیم را دخالت آنکارا در بحران لیبی و سوریه دانست و گفت آنچه ترکیه در جنگ سوریه انجام می دهد، برای آلمان غیرقابل قبول است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1170

به "آلمان صادرات تسلیحات به هنگ کنگ را متوقف می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان صادرات تسلیحات به هنگ کنگ را متوقف می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید