آمادگی ایتالیا برای انتخاب مسئول سیاست خارجی اروپا به وسیله رای گیری

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران: یک مقام رسمی ایتالیا تاکید نمود که اگر هر یک از کشورهای اروپایی با انتخاب وزیر خارجه این کشور به عنوان مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا مخالف باشد رم حاضر است تا تقاضای رای گیری در این خصوص را مطرح کند.

آمادگی ایتالیا برای انتخاب مسئول سیاست خارجی اروپا به وسیله رای گیری

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که فدریکا موگرینی وزیر خارجه ایتالیا جدی ترین گزینه برای جانشینی کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به شمار می رود ظاهرا لهستان و کشورهای حوزه بالتیک با این مساله مخالف هستند.

بر اساس این گزارش روال کنونی برای انتخاب مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اجماع کلی بین اعضای این اتحادیه بوده است ولی بروز اختلافاتی در مورد معرفی موگرینی موجب شده تا دولت ایتالیا آمادگی خود را برای برگزاری رای گیری اعلام کند.

دیپلمات های مطلع اروپایی اعلام کردند: لهستان و کشورهای بالتیک به این علت با انتخاب موگرینی مخالف هستند که احتمال می دهند وی در برابر روسیه نرمش نشان دهد. متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا در مورد انتخاب موگرینی به عنوان مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا با رهبران اروپایی رایزنی نموده است. یکی از مهمترین وظایف مسئول جدید سیاست خارجی اتحادیه اروپا هماهنگی بین 6 قدرت جهانی در مذاکرات هسته ای با ایران است.

قرار است رهبران اروپایی امروز چهارشنبه در نشستی جانشین کاترین اشتون را معرفی نمایند. مجلس اروپا روز گذشته نیز پایان ژان کلود یونکر نخست وزیر سابق لوکزامبورگ را به عنوان رئیس جدید کمیسیون اروپا انتخاب کردند. یونکر با کسب 422 رای موافق در برابر 250 رای مخالف به این سمت رسیده است. دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس به شدت با انتخاب یونکر مخالف بوده است.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 415

به "آمادگی ایتالیا برای انتخاب مسئول سیاست خارجی اروپا به وسیله رای گیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمادگی ایتالیا برای انتخاب مسئول سیاست خارجی اروپا به وسیله رای گیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید