اعتراض فاکس نیوز به یاری دریافت ترامپ از کشورهای خارجی

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران، اندرو ناپولیتانو تحلیگر مسائل قضایی و حقوقی فاکس نیوز، در انتقاد از اقدام ترامپ گفت: رئیس جمهوری آمریکا از دولت های خارجی برای تأثیرگذاری بر سیاست های داخلی یاری گرفته است. همین ترس از دخالت خارجی ها نیز بود که سبب شد تا چارچوب هایی در بند استیضاح در قانون اساسی قید گردد.

اعتراض فاکس نیوز به یاری دریافت ترامپ از کشورهای خارجی

گفته شده ترامپ از نخست وزیر استرالیا و بعضی دیگر رهبران خارجی خواسته تا به ویلیام بار در پیوند با تحقیقات جدید مربوط به روسیه یاری برسانند.

علاوه بر آن شماری از رسانه های ایالات متحده، گزارش داده اند که ویلیام بار، دادستان کل آمریکا، از بعضی مقام های امنیتی کشورهای خارجی خواسته تا به وزارت دادگستری در زمینه تحقیقات مربوط به شکل گیری پرونده دخالت روسیه در انتخابات آمریکا یاری نمایند.

پرونده تحقیقات دخالت روسیه در انتخابات را رابرت مولر، مستشار ویژه وزارت دادگستری، رهبری می کرد و در نهایت نیز به ارائه مستندات و مدارکی دال بر دخالت های مسکو در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 انجامید.

بنا بر این گزارش ها که شبکه سی بی اس و روزنامه واشنگتن پست منتشر نموده اند، از مقام های امنیتی انگلیس نیز خواسته شده به روند تحقیقات یاری نمایند و خود بار، دادستان کل، برای دیدار با مقام های ایتالیایی به این کشور سفر نموده بود.

سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا نیز به اسوشیتدپرس گفته دونالد ترامپ از طرف ویلیام بار با این رهبران تماس گرفته است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 13 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 445

به "اعتراض فاکس نیوز به یاری دریافت ترامپ از کشورهای خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض فاکس نیوز به یاری دریافت ترامپ از کشورهای خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید