الزرفی برای نخست وزیر شدن به خارج تکیه نموده است

به گزارش مجله جگوار، یک نماینده مجلس عراق در واکنش به مأمور تشکیل کابینه در این کشور، دولت او را غیرقانونی خواند و گفت که او برای نخست وزیر شدن به خارج تکیه نموده است.

الزرفی برای نخست وزیر شدن به خارج تکیه نموده است

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حامد الموسری قانونگذار عراقی درباره عدنان الزرفی مأمور تشکیل کابینه در عراق، دولت وی را غیرقانونی گفت که او برای نخست وزیر شدن به خارج تکیه نموده است و در عراق حامی چندانی ندارد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه السومریه، این نماینده عراقی با اشاره به احزاب شیعه، سنی و کرد در مجلس عراق گفت: در شرایطی که اکثریت شیعه، کُرد و اهل تسنن قانع نشدند، الزرفی برای تائید دولت غیرقانونی خود به خارج و چند نماینده که به تعداد انگشتان دست هم نمی رسند تکیه نموده است.

حامد الموسوی خطاب به مأمور تشکیل کابینه در عراق گفت که وی در مجلس از حمایت کسی برخوردار نخواهد شد و همچنین کابینه او هم تائید نخواهد شد.

در همین ارتباط، عدنان الزرفی، دیروز (آدینه)، گفت که روز شنبه (امروز) برنامه دولت خود را ارائه خواهد داد و از رئیس مجلس خواهد خواست تا جلسه رای اعتماد را برگزار کند .

گروه های شیعی عراق تا به امروز بر سر نام نامزد نخست وزیری عراق به تفاهم نرسیدند از همین رو برهم صالح رئیس جمهور عراق 27 اسفند عدنان الزرفی را مامور تشکیل دولت انتقالی کرد. پیش از الزرفی محمد توفیق علاوی برای تشکیل کابینه مامور شده بود که به دلیل مخالفت بعضی جریان ها با اسامی نامزد های تصدی وزارتخانه ها در کابینه پیشنهادی او، در این امر ناکام ماند.

الزرفی از اعضای فراکسیون النصر به رهبری حیدر العبادی (نخست وزیر سابق) در مجلس عراق است، اما معرفی او موجی از مخالفت شدید در میان گروه های مجلسی به راه انداخته است.

او از زمان مکلف شدن طبق قانون 30 روز مهلت دارد کابینه پیشنهادی خود را به مجلس معرفی کند که با وجود مخالفت گروه های اصلی شیعی که اکثریت را در مجلس تشکیل می دهند موفقیت الزرفی بعید به نظر می رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 964

به "الزرفی برای نخست وزیر شدن به خارج تکیه نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "الزرفی برای نخست وزیر شدن به خارج تکیه نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید