انجام چه کارهایی تاثیری در از بین بردن ویروس کرونا ندارند؟

به گزارش مجله جگوار، انجام برخی از کارها هیچ تاثیری در از بین بردن ویروس کرونا ندارد و طبق مطالعات هیچ شواهد عقلی برای آنها در دسترس نیست.

انجام چه کارهایی تاثیری در از بین بردن ویروس کرونا ندارند؟

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران، در20 ژانویه سال 2020 نهاد ملی مقررات بین المللی بهداشت (NFP) در جمهوری کره اولین مورد ابتلا به کرونا ویروس جدید در جمهوری کره را گزارش کرد .

مورد گزارش شده یک زن 35 ساله، دارای تابعیت چین که در شهر ووهان، استان هوبی در چین ساکن بود. این بیمار در 18 ژانویه در ووهان علائم تب، لرز و درد عضلانی را گزارش نموده بود .

وی روز 19 ژانویه به یکی از بیمارستان های محلی ووهان مراجعه نموده و با تشخیص سرماخوردگی بیمارستان را ترک می نماید، بیمار پس از ورود به فرودگاه بین المللی اینچئون، با تب 8، 33 درجه سانتی گراد شناسایی شده و برای آزمایش و درمان به یکی از بیمارستان های ایزوله شده منتقل شد .

تست RT-PCR و تست کرونا ویروس جدید 2019 -nCoV او در 20 ژانویه در مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری کره مثبت اعلام شد. پس از تشخیص نیز علائم لرز، آبریزش بینی و درد عضلانی در بیمار گزارش شد. بیمار مراجعه و خرید از بازارها، از جمله بازار عمده فروشی غذا های دریایی و همچنین تماس با موارد تایید شده کوروناویروس یا حیوانات وحشی در شهر ووهان را گزارش نکرد .

چگونه یک ماسک را بپوشیم، استفاده کنیم، در بیاوریم و دور بیاندازیم؟

1 : به یاد داشته باشید، ماسک فقط باید توسط کارکنان بهداشتی، مراقبان و افراد دارای علائم تنفسی مانند تب و سرفه استفاده شود .

2 : قبل از لمس ماسک، دست ها را با ژل ضدعفونی نماینده الکلی یا با آب و صابون تمیز کنید .

3 : ماسک را بردارید و آن را از نظر پارگی آنالیز کنید .

4 : قسمتی از ماسک را که باید در جهت بالا) بر روی بینی (قرار بگیرد) جایی که نوار فلزی واقع شده است (را تعیین

کنید .

5 : از قرار گیری طرف مناسب ماسک به سمت بیرون (قسمت رنگی) اطمینان حاصل کنید .

6 : ماسک را برروی صورت قرار دهید، نوار فلزی یا لبه ماسک را با انگشتان خود محکم فشار دهید تا به شکل بینی شما قالب شود .

7 : قسمت پایینی ماسک را پایین بیاورید تا دهان و چانه شما را بپوشاند

8 : بعد از استفاده ماسک را در بیاورید، در حالی که ماسک را از چهره و لباس خود دور نگه داشته اید تا از تماس سطوح آلوده ماسک جلوگیری کنید، حلقه های لاستیکی را از پشت گوش هایتان جدا کنید .

9 : بلافاصله بعد از استفاده ماسک را در سطل های بسته بیاندازید .

10 : اقدامات دست را بعد از لمس یا دور انداختن ماسک انجام دهیدو از ژل ضد عفونی نماینده الکلی بهره ببرید یا در صورت مشاهده لکه، دستان خود را با آب و صابون بشویید .

نباید ها عدم استفاده خودسرانه از آنتی بیوتیک ها

آنتی بیوتیک ها معمولا علیه ویروس ها کارایی ندارند، آن ها فقط روی عفونت های باکتریایی جواب می دهند؛ لذا نباید به طور خودسرانه از آنتی بیوتیک ها برای درمان ویروس ها از جمله کووید- 11 که ناشی از یک ویروس است، استفاده کرد .

مقایسه COVID-19، SARS، آنفولانزا و سرماخوردگی

COVID-19

شایع ترین علائم COVID- 19 تب، خستگی و سرفه خشک است. بعضی از بیماران ممکن است درد، احتقان بینی، آبریزش بینی ، گلودرد یا اسهال داشته باشند. این علائم معمولاً خفیف است و به تدریج آغاز می شود. بعضی از افراد علائمی نخواهند داشت و احساس بیماری نمی نمایند. از هر 6 نفری که مبتلا به COVID- 19 می شوند 1 نفر به طور شدید بیمار می شوند و در تنفس دچار مشکل می شوند. حدود 0 درصد از مبتلایان به این بیماری فوت شده اند. افراد مبتلا به تب، سرفه و مشکل در تنفس باید به دنبال مراقبت پزشکی باشند .

SARS

ویروس سارس کشنده تر، اما کمتر از COVID- 19 مسری است. علائم آن مانند آنفلوانزا شامل تب، ضعف. میالژی، سردرد، اسهال و لرز است. اگرچه تب شایعترین علامت گزارش شده است، اما گاهی در ابتدای بیماری تب وجود ندارد. سرفه) ابتدا خشک (تنگی نفس و اسهال در هفته اول و یا دوم بیماری وجود دارد .

آنفلوانزای فصلی

با آغاز ناگهانی تب، سرفه) معمولاً خشک سردرد، درد عضلات و مفاصل، ضعف شدید. گلودرد و آبریزش بینی تعیین می شود. سرفه شدید است و می تواند 0 یا بیشتر از 0 هفته طول بکشد. در کشور های صنعتی بیشتر مرگ و میر های مرتبط با آنفلوانزا در افراد 61 سال و بالاتر مشاهده می شود. تحقیقات تخمین می زند 11 درصد از مرگ و میر در بچه ها زیر 1 سال مبتلا به عفونت های دستگاه تنفسی تحتانی آنفولانزا در کشور های در حال توسعه یافت می شود.

سرماخوردگی

رایج ترین عامل سرماخوردگی رینوویروس است که شایع ترین علائم آن شامل گلودرد ، سرفه حاد . عطسه، ترشحات بینی و احتقان بینی است. دوره کمون سرماخوردگی بین 40 تا 70 ساعت است، در حالی که میانگین مدت بیماری یک هفته است. سرماخوردگی به راحتی به وسیله استنشاق قطرات آلوده در هوا منتقل می شود. انتقال می تواند به وسیله تماس مستقیم با فرد آلوده نیز انجام شود.

آب نمک تاثیری در نابودی ویروس کرونا ندارد

بر اساس گزارش سازمان who استفاده از روغن کنجد نمی تواند باعث کشته شدن و از بین بردن ویروس کرونا می شود. تا به امروز هیچگونه شواهدی مبتنی بر موثر بودن محلول نمک در پیشگیری و بهبودی سریعتر بیماری یافت نشده است. سازمان who اعلام نموده مصرف اینگونه چای ها نه تنها موثر نیست بلکه حتی می تواند منجر به آسیب رساندن بدن شود مقالات متعدی اثر درمانی سیر و آب سیر را بروی سرماخوردگی معمولی نشان دادند، اما تا به امروز شواهدی مبتنی بر تاثیر آب سیر بر ویروس کرونا یافت نشده است .

منبع : باشگاه خبرنگاران

بازگشت به صفحه رسانه ها

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 883

به "انجام چه کارهایی تاثیری در از بین بردن ویروس کرونا ندارند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انجام چه کارهایی تاثیری در از بین بردن ویروس کرونا ندارند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید