اندونزی برای پیوستن مجدد به اوپک شرط گذاشت

به گزارش مجله جگوار، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی گفت، کشورش آماده است مجددا به اوپک بپیوندد به شرطی که مجبور به کاهش فراوری نفت خودش نشود.

اندونزی برای پیوستن مجدد به اوپک شرط گذاشت

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزیر انرژی و منابع معدنی اندونزی گفت، کشورش آماده است مجددا به اوپک بپیوندد به شرطی که مجبور به کاهش فراوری نفت خودش نگردد.

ایگناسیوس جونان، گفت: ما باید این حق را داشته باشیم که هر از گاهی از کاهش فراوری تبعیت نکنیم.

اندونزی دو ماه پیش گفته بود که در حال آنالیز پیوستن مجدد به اوپک است. این کشور در طی سال های گذشته بارها به اوپک پیوسته و از آن خارج شده است. اندونزی که حدود 800 هزار بشکه در روز نفت فراوری می نماید، در صورت عضویت مجدد پانزدهمین عضو اوپک خواهد بود.

صحبت ها از پیوستن مجدد اندونزی به اوپک در حالی مطرح می گردد که اعضای این سازمان درگیر مشکل مازاد عرضه هستند که بخشی از آن به دلیل افزایش بی رویه فراوری نفت شیل آمریکا به وجود آمده است.

جونان اضافه کرد، اندونزی تقریبا دو برابر نفتی که فراوری می نماید مصرف دارد، بنابراین از پایین آمدن قیمت نفت به نزدیکی 50 دلار خرسند است. وی در پاسخ به این سوال که آیا این موضع اندونزی موجب تنش در نشست های اوپک نمی گردد گفت، این موضوع موجب دیالوگ بیشتر می گردد.

جونان که سال گذشته به عنوان وزیر انرژی اندونزی منصوب شده، برای دیدار با مدیران شرکت های نفتی شورون، اکسون موبیل، کونوکو فیلیپس و سایر شرکت های آمریکایی به هیوستون سفر نموده است.

170

منبع: تسنیم
انتشار: 3 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 419

به "اندونزی برای پیوستن مجدد به اوپک شرط گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی برای پیوستن مجدد به اوپک شرط گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید