اندونزی سرویس پیغام رسان تلگرام را مسدود کرد

به گزارش مجله جگوار، مقام های اندونزی دسترسی به سرویس پیغام رسان تلگرام را به علت نگرانی های امنیتی مسدود کردند.

اندونزی سرویس پیغام رسان تلگرام را مسدود کرد

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، اندونزی روز آدینه دسترسی به سرویس پیغام رسان تلگرام را مسدود نموده است.

بر اساس این گزارش، نگرانی های امنیتی علت اصلی مسدود شدن تلگرام عنوان شده است. مقام های اندونزی نگران آن هستند که از تلگرام برای گسترش تبلیغات افراطی و تروریستی استفاده گردد.

این اقدام پس از آن صورت گرفته است که نگرانی ها نسبت به گسترش نفوذ گروه تروریستی داعش در جنوب شرق آسیا افزایش یافته است. تروریست های داعش طی ماه های اخیر سرزمین های زیادی را در عراق و سوریه از دست داده و متحمل شکست های سنگینی شده اند.

اندونزی طی ماه های اخیر همکاری های ضد تروریستی با مالزی و فیلیپین را افزایش داده است. در ماه می انفجار انتحاری در یک ایستگاه اتوبوس در شهر جاکارتا منجر به مرگ 3 مامور پلیس و زخمی شدن ده ها نفر دیگر شد.

وزارت ارتباطات اندونزی با انتشار بیانیه ای اظهار داشت: این اقدام باید انجام می شد چرا که کانال های زیادی در تلگرام وجود داشته که پر از تبلیغات افراط گرایانه و تروریستی بوده است. در این کانال ها مطالبی درباره ساخت بمب و روش های انجام حملات تروریستی وجود داشته که همه اینها مغایر با قوانین اندونزی است.

وزارت ارتباطات اندونزی اضافه کرد: همه نسخه های تلگرام در سراسر این کشور مسدود شده است.

شرکت ارائه دهنده خدمات تلگرام هنوز نسبت به این اقدام واکنشی نشان نداده است. مقام های امنیتی در بعضی کشورها از این مساله شکایت دارند که برنامه های کاربردی پیغام رسان به محلی امن برای تروریست ها تبدیل شده تا به راحتی با یکدیگر ارتباط برقرار نمایند.

بعضی کشورها مثل استرالیا و بریتانیا از شرکت های فناوری خواسته اند تا اقدامات بیشتری را برای یاری به نهادهای امنیتی و از بین بردن تهدیدات انجام دهند.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 413

به "اندونزی سرویس پیغام رسان تلگرام را مسدود کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی سرویس پیغام رسان تلگرام را مسدود کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید