انفجار خودروی بمب گذاری شده در الانبار عراق

به گزارش مجله جگوار، انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در الانبار عراق به کشته و زخمی شدن 3 نیروی نظامی منجر شد.

انفجار خودروی بمب گذاری شده در الانبار عراق

با وبسایت گردشگری سازمان میراث فرهنگی همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع رسانه ای از وقوع یک انفجار در القائم واقع در استان الانبار در غرب عراق خبر دادند.

بک منبع مطلع امنیتی در گفت وگو با پایگاه خبری ناس گفت که در انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در ورودی منطقه تیوان از توابع شهرستان القائم در غرب الانبار، دو سرباز کشته شدند و یک افسر از لشکر هشتم زخمی شد.

منطقه تیوان در 25 کیلومتری شرق القائم واقع شده است.

گروه رسانه ای نیروهای امنیتی عراق در پی انتشار این خبر، طی بیانیه ای درباره جزئیات این انفجار اظهار داشت که طی گشت زنی نیروهای امنیتی در این منطقه، یک خودروی مشکوک از نوع کیا در جاده T1، مشاهده شد که در هنگام آنالیز و تفتیش، منفجر شد و طی این انفجار، دو نیروی هنگ دوم از تیپ 32 در لشکر هشتم، کشته و یک افسر نیز زخمی شد. عملیات تفتیش و آنالیز برای یافتن عاملان این اقدام ادامه دارد.

به نظر می رسد که با تداوم تظاهرات های مردمی در عراق و مشغول بودن دولت مرکزی به تحولات میدانی و سیاسی این اعتراض ها، بقایای داعش و گروه های تروریستی دیگر، کوشش دارند با متزلزل کردن امنیت این کشور، از آب گل آلود ماهی بگیرند و بار دیگر قدرتنمایی نمایند.

داعش پس از اشغال شهر موصل عراق در سال 2014، به سرعت بخش اعظمی از خاک این کشور را تحت کنترل خود درآورده بود، اما سه سال بعد، متحمل شکست شد و نیروهای عراقی پیروز شدند در سال 2017 تروریست ها را از کشورشان اخراج نمایند.

با این وجود، عناصر داعش کماکان در بعضی نقاط عراق حضور نه چندان فعال دارند و هر از گاهی عملیات تروریستی در بعضی از مناطق این کشور از جمله الانبار انجام می دهند به ویژه که گزارش هایی درباره تحرکات مشکوک آمریکایی ها در مرز مشترک عراق و سوریه و کوشش واشنگتن برای احیای مجدد گروه تروریستی داعش با نامی جدید منتشر می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 684

به "انفجار خودروی بمب گذاری شده در الانبار عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انفجار خودروی بمب گذاری شده در الانبار عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید