اینتل با انتشار نتایج چند بنچمارک به تراشه اپل M1 واکنش نشان داد

به گزارش مجله جگوار، شرکت های فعال در حوزه کامپیوترهای ویندوزی تا حالا واکنش چندانی به تراشه اپل M1 نشان نداده اند. اما حالا بعد از گذشت ماه ها از عرضه این تراشه، اینتل با انتشار تعدادی بنچمارک به این تراشه واکنش نشان داده است.

اینتل با انتشار نتایج چند بنچمارک به تراشه اپل M1 واکنش نشان داد

در این بنچمارک ها که در سایت Toms Hardware منتشر شده اند، اینتل نسل یازدهم تراشه Core i7 را با اپل M1 موجود در مک بوک پرو مقایسه نموده است. اینتل مدعی شده که این تراشه در تمام وظایف مربوط به مرورگر کروم 30 درصد عملکرد بهتری نسبت به M1 دارد. همچنین در این بنچمارک عملکرد دو تراشه برای کارهایی مانند خروجی دریافت از برنامه پریمیر پرو و انجام وظایف مختلف در فتوشاپ و لایت روم مقایسه شده اند. در تمام این کارها هم تراشه اینتل پیروز شده عملکرد بهتری داشته باشد.

اینتل همچنین بازی های مختلفی را هم آزمایش نموده و همچنین خاطرنشان نموده که بیشتر بازی ها در macOS در دسترس نیستند. بین عنوان های تست شده هم بازی های Shadow of the Tomb Raider، Hitman و Borderlands 3 توانسته اند در سیستم مبتنی بر تراشه اینتل فریم ریت بالاتری را ثبت نمایند.

این بنچمارک ها به وضوح طوری انتخاب شده اند که به نفع اینتل باشند و به خصوص باید بگوییم بعضی از آن ها از قابلیت شتاب سخت افزاری اینتل پشتیبانی می نمایند. بیشتر این بنچمارک ها معیارهای استانداری محسوب نمی شوند و اینتل مثلا برای تست عمر باتری به جای مک بوک پرو، مک بوک ایر را آزمایش نموده است. این در حالی است که مک بوک پرو در زمینه عمر باتری حرف بیشتری برای گفتن دارد.

اینتل همچنین اعلام نموده که کامپیوترهای ویندوزی تنوع بسیار بیشتری دارند و به راحتی از چندین مانیتور پشتیبانی می نمایند. البته این نکات درست هستند و مثلا مک بوک پرو و مک بوک ایر مبتنی بر M1 فقط از یک نمایشگر اکسترنال پشتیبانی می نمایند.

روی هم رفته بنچمارک های دست چین شده توسط اینتل به خوبی تفاوت های بین مک بوک های مبتنی بر M1 و کامپیوترهای ویندوزی را پوشش نمی دهند. مک بوک های جدید حین انجام بیشتر کارها حد زیادی ساکت هستند، صدای فن آن ها چندان زیاد نمی شوند و ضمناًً باید به عمر باتری عالی و پشتیبانی خیلی خوب از نرم افزارها هم اشاره کنیم. در کمال تعجب اولین مک بوک های مبتنی بر تراشه اختصاصی اپل با مشکل خاصی روبه رو نشده اند و بدون شک نسل های بعدی آن ها بهتر هم می شوند.

اینتل به وضوح نگران تراشه های جدید اپل است و باید ببینیم این شرکت با معرفی تراشه های جدید خود چگونه می خواهد به این رقابت واکنش نشان بدهد. در دورانی که فروش لپ تاپ ها رو به افزایش است، تمام شرکت های فعال در این حوزه باید واکنش مناسبی به اپل نشان بدهند. مدتی قبل مدیرعامل اینتل تغییر پیدا کرد و این مدیرعامل جدید گفته که اینتل در آینده باید اپل را شکست دهد.

  • هر آنچه باید درباره پردازنده اپل M1 بدانید

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1519

به "اینتل با انتشار نتایج چند بنچمارک به تراشه اپل M1 واکنش نشان داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اینتل با انتشار نتایج چند بنچمارک به تراشه اپل M1 واکنش نشان داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید