بازدید استاندار نو آذربایجان شرقی از پروژه بزرگ تصفیه خانه فاضلاب درحال احداث شمالغرب کشور در نخستین ساعات کاری

به گزارش مجله جگوار، خبرگزاری خبرنگاران-استاندار نو آذربایجان شرقی در نخستین ساعات کاری خود از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز بازدید کرد.

بازدید استاندار نو آذربایجان شرقی از پروژه بزرگ تصفیه خانه فاضلاب درحال احداث شمالغرب کشور در نخستین ساعات کاری

به گزارش خبرنگارما در تبریز؛استاندار آذربایجان شرقی به همراه دکتر متفکر آزاد نماینده مردم تبریز ، اسکو ، آذرشهر در مجلس شورای اسلامی و دکتر رحمتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بعدازظهر شنبه پس از بازدید از عملیات اجرایی راه آهن بستان آباد تبریز از مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز بازدید کرد .

عابدین خرم در این بازدید با توضیحات مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی در جریان فرایند پیشرفت این پروژه نهاده شد .

علیرضا ایمانلو مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب استان با اشاره به فرایند احداث پروژه و اهمیت و لزوم احداث آن گفت : از آنجایی که اقدامات شرکت آب و فاضلاب حول محور رضایت مندی و بهره مندی همشهریان عزیز از نعمت والای الهی و افزایش بهداشت می باشد و احداث تصفیه خانه را فرصتی مناسب برای کمتر شدن مسائل زیست محیطی در سال های آینده با توجه به افزایش جمعیت شهر تبریز برشمرد.

وی اضافه کرد : از اهداف مهم طرح احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب کلان شهر تبریز، استفاده از پساب تولیدی به عنوان تأمین کننده عمده آب مورد احتیاج دریاچه ارومیه می باشد که با تکمیل و بهره برداری فاز دو بالغ بر 75 میلیون مترمکعب در سال پساب تصفیه شده به دریاچه ارومیه انتقال یابد.

عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی با ابراز خرسندی از اتمام پروژه و آماده بهره برداری شدن آن گفت خوشبختانه هم پیمانکار و هم مدیران مربوطه به صورت جدی پیگیر هستند و تا خاتمه آبان ماه فاز مایع آن افتتاح می گردد .

عابدین خرم اضافه کرد این پروژه یکی از پروژه های مهم استان است و از نظر تامین آب برای دریاچه ارومیه یک پروژه حیاتی محسوب می گردد.

استاندار آذربایجان شرقی بعلاوه در مورد دلیل حضور در محل اجرای پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب تبریز در نخستین ساعات کاری خود گفت اگر بخواهیم کارها درست و به موقع انجام گردد احتیاجمند حرکت جهادی هستیم تا موانع را برطرف کنیم و کارها از پیش تر باز نماند.

لازم به ذکر است : احداث مدول دوم تصفیه خانه بزرگ فاضلاب تبریز از سال 95 در دو فاز مایع و لجن شروع شده است. فرآیند تصفیه فاضلاب مدول دوم از نوع STEP FEED بوده که این نوع فرایند از نوع فرآیندهای لجن فعال با قابلیت حذف ازت و فسفر بوده و با توجه به مرحله ای بودن سیستم توزیع فاضلاب در واحد بیولوژیکی، یکی از پیشرفته ترین و کارآمدترین فرایندهای به روز تصفیه فاضلاب شهری می باشد.جمعیت تحت پوشش این طرح یک میلیون نفر و ظرفیت تصفیه خانه نیز 207000 متر مکعب در شبانه روز می باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 29 آبان 1400 بروزرسانی: 29 آبان 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1905

به "بازدید استاندار نو آذربایجان شرقی از پروژه بزرگ تصفیه خانه فاضلاب درحال احداث شمالغرب کشور در نخستین ساعات کاری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید استاندار نو آذربایجان شرقی از پروژه بزرگ تصفیه خانه فاضلاب درحال احداث شمالغرب کشور در نخستین ساعات کاری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید