تأکید روسیه بر شروع مذاکرات برای حل بحران یمن با حضور همه طرفین

به گزارش مجله جگوار، سفیر روسیه در صنعا گفت: اکنون فرصت منحصر به فردی برای مذاکرات یمنی ها برای مشخص سرنوشت کشورشان بوجود آمده و با توجه به شرایط انسانی بحرانی یمن، طرفین مناقشه باید بر سر میز مذاکره نشسته و برای حل مسائل کوشش نمایند.

تأکید روسیه بر شروع مذاکرات برای حل بحران یمن با حضور همه طرفین

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ولادیمیر دیدوشکین سفیر فدراسیون روسیه در یمن در مصاحبه ای اختصاصی با خبرگزاری تاس، گفت که فرایند مذاکرات مربوط به حل و فصل بحران در یمن، در حال گذراندن شرایط خوبی نیست و مقامات مسکو خواهان از سرگیری فوری آن، با حضور همه طرفین درگیر در این مناقشه هستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

این دیپلمات با یادآوری اینکه مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ر امور یمن نیز در اواسط ژانویه به این مسئله اشاره نموده، گفت: وی هنوز نتوانسته همه طرفین این مناقشه را بر سر میز مذاکره بنشاند تا طرح صلح تهیه شده از سوی سازمان ملل، بعنوان بیانیه مشترک را آنالیز کند.

وی شرح داد: این سند در طول یک سال گذشته مورد توافق قرار گرفته و توازن خوبی پیدا نموده است. در چارچوب آن، یک آتش بس گسترده و کامل، حل و فصل مسائل انسانی و مالی موجود و قبل از همه، تأمین ورود کشتی های تجاری به بندر حدیده و بازگشایی فرودگاه صنعا، پیش بینی شده است. ضمن اینکه، از جمله مهمترین مفاد بیانیه مشترک، شروع فوری مذاکرات برای توقف درگیری های نظامی و مشخص ساختار آینده دولتی در یمن است.

سفیر روسیه با اشاره به اینکه دلیلی برای خودداری از آنالیز این سند مهم نمی بیند، اضافه کرد: ولی متأسفانه هر دو طرف مناقشه در آن نقایصی یافته اند که به عقیده من، غیراصولی است و از حاضر شدن بر سر میز مذاکره خودداری می نمایند. آنها پیش شرط هایی را مشخص نموده و اصرار دارند که متن این بیانیه به نفع آنها اصلاح گردد که چنین برخوردی غیرسازنده است، چرا که مذاکرات باید شروع گردد و بعد خود یمنی ها با یکدیگر به توافق برسند و سازمان ملل فقط نقش یاری نماینده و میانجی را دارد.

ولادیمیر دیدوشکین ادامه داد: در حال حاضر مذاکرات مانند هوای تنفسی مورد احتیاج است و اکنون موقعیت منحصر به فردی بوجود آمده که یمنی ها دور هم جمع شده و سرنوشت کشورشان را مشخص نموده و به رنج مردم یمن سرانجام دهند.

این دیپلمات در مورد شرایط سخت انسانی در یمن نیز یادآور شد که رشد بیماری های عفونی و سیل پناهجویان از کشورهای آفریقایی، اوضاع این کشور را بسیار پیچیده نموده و شرایط انسانی در یمن در آستانه یک بحران جدی، به معنای واقعی کلمه است.

سفیر روسیه همچنین گفت که این کشور هیچ درخواست رسمی از طرف رهبران یمنی برای ارسال واکسن روسی اسپوتنیک-5 دریافت ننموده، ولی در صورت چنین درخواستی، آن را آنالیز خواهد نمود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1481

به "تأکید روسیه بر شروع مذاکرات برای حل بحران یمن با حضور همه طرفین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید روسیه بر شروع مذاکرات برای حل بحران یمن با حضور همه طرفین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید