تمدید فرصت ثبت نام در سامانه کارا، صاحبان کسب و کار های فرهنکی تا 15 مرداد مهلت دارند

به گزارش مجله جگوار، افسر موم وندی، نماینده معاون توسعه و مدیریت منابع در امور اقتصاد فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره جریان پرداخت تسهیلات کرونایی به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه، اظهار داشت: در مجموع 13 هزار و 211 تقاضای درخواست تسهیلات کرونایی از سوی صاحبان کارگاه های فرهنگی، هنری و رسانه ای در سامانه کارا ثبت شده است. شاغلان این کارگاه ها در مجموع 33 هزار و 665 نفر شاغل داشتند.

تمدید فرصت ثبت نام در سامانه کارا، صاحبان کسب و کار های فرهنکی تا 15 مرداد مهلت دارند

وی همچنین با اشاره به تمدید فرصت ثبت تقاضا در سامانه کارا، افزود: فرصت ثبت تقاضا همه متقاضیان اعم از صاحبان کسب و کار های رسمی، غیر رسمی و همچنین خویش فرما تا 15 مرداد ماه تمدید شده است.

موم وندی با بیان این مطلب که آمار ثبت نقاضا در سامانه کارا، لحظه به لحظه در حال تغییر است، گفت: ثبت نام کننده ها، بیش از 492 میلیارد تومان، تسهیلات درخواست و در مجموع این مبلغ درخواستی 27 میلیارد تومان از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.

نماینده معاون توسعه و مدیریت منابع در امور اقتصاد فرهنگ و هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره میزان ثبت تقاضا دریافت تسهیلات کرونایی در استان ها گفت: قاعدتا میزان ثبت نام صاحبان کسب و کار های فرهنگی استان تهران در سامانه کارا با توجه به جمعیت، بسیار بالا است که به بیش از 2000 ثبت درخواست می رسد. استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان و مازندران در صدر متقاضیان درخواست تسهیلات قرار دارند؛ در عین حال باید توجه داشته باشیم اگر این آمار به نسبت جمعیت محاسبه شود، شاید یک استان کوچک با جمعیت اندک در صدر این فهرست قرار بگیرد.

موم وندی بیان کرد: کارگاه های رسمی، دارای کد تامین اجتماعی به لحاظ میزان درخواست تسهیلات که در مجموع مجموع 300 میلیارد تومان است، در رتبه نخست قرار دارند. به ازای هر نفر شاغل در کارگاه های رسمی، 16 میلیون تومان وام تعلق می گیرد.

وی درباره شرایط ثبت تقاضای کارگاه های غیر رسمی و خویش فرما ادامه داد: به لحاظ تعداد، کارگاه های خویش فرما بیشترین ثبت تقاضا را داشتند اما با توجه به اینکه فقط به خود فرد، خویش فرما، وام 8 تا 16 میلیون تومان تسهیلات تعلق می گیرد، رتبه بعدی به کارگاه های غیر رسمی تعلق دارد که بیش از 4684 تقاضا را ثبت کرده اند. به کارگاه های غیر رسمی بین 6 تا 8 میلیون تومان تسهیلات تخصیص پیدا می کند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 31 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1173

به "تمدید فرصت ثبت نام در سامانه کارا، صاحبان کسب و کار های فرهنکی تا 15 مرداد مهلت دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تمدید فرصت ثبت نام در سامانه کارا، صاحبان کسب و کار های فرهنکی تا 15 مرداد مهلت دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید