توافق ایران و کره جنوبی در مورد دارایی های ایران

به گزارش مجله جگوار، رییس کل بانک مرکزی ایران و سفیر کره جنوبی در جلسه ای که به درخواست سفارت کره جنوبی برگزار گردید، در مورد نحوه جابجایی و مصرف بخشی از منابع بانکی ایران در کره جنوبی توافق کردند.

توافق ایران و کره جنوبی در مورد دارایی های ایران

به گزارش ایرنا، در این جلسه توافقات لازم در مورد انتقال منابع به مقاصد مورد نظر انجام و تصمیمات بانک مرکزی در مورد حجم منابع مورد انتقال و بانک های مقصد به طرف کره ای اعلام شد.

سفیر کره جنوبی در ایران بیان کرد: این کشور آماده انجام کلیه اقدامات لازم برای استفاده از تمامی منابع بانکی ایران در کره جنوبی است و در این خصوص هیچ سقف و محدودیتی وجود ندارد.

عبدالناصر همتی نیز ضمن استقبال از تغییر رویکرد کره جنوبی گفت: اگرچه جمهوری اسلامی ایران از تغییر رویکرد کشور ها و افزایش همکاری ها استقبال می نماید، اما پیگیری های حقوقی این بانک به منظور مطالبه خسارات ناشی از عدم همکاری بانک های کره ای در سال های اخیر به قوت خود باقی خواهد بود و طرف کره ای باید کوشش زیادی انجام دهد تا این سابقه منفی از بین برود.

عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی چندی پیش اعلام نموده بود: کره جنوبی باید منابع ایران را به وسیله آمریکا بپردازد، اما اراده ای هم از سوی این کشور وجود ندارد.

بر اساس اعلام خبرگزاری یونهاپ، مجموع بدهی کره جنوبی به ایران 9 میلیارد و 200 میلیون دلار است.

منبع: فرارو
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1532

به "توافق ایران و کره جنوبی در مورد دارایی های ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق ایران و کره جنوبی در مورد دارایی های ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید