خبرنگاران اخطاریه هواشناسی درباره شدت بارش ها در خراسان جنوبی

به گزارش مجله جگوار، بیرجند - خبرنگاران - اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی با صدور اخطاریه جوی و اعلام شدت دریافت بارش ها از روز یکشنبه در این استان، نسبت به وقوع روان آب، آبگرفتگی معابر عمومی و وزش باد شدید هشدار داد.

خبرنگاران اخطاریه هواشناسی درباره شدت بارش ها در خراسان جنوبی

به گزارش روز شنبه اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی در این هشدار هواشناسی با سطح قرمز (اقدام) آمده است: پیرو هشدار هواشناسی سطح نارنجی (آمادگی) مورخ چهارشنبه 20 فروردین، فعالیت سامانه بارشی از روز یکشنبه 24 فروردین تقویت می گردد و نوع مخاطره باد شدید (بعضی نقاط گرد و خاک)، رگبار و رعد و برق شدید و مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ، تشکیل مه و کاهش دید است.

براساس این اخطاریه روز یکشنبه شهرستان های زیرکوه، درمیان، بیرجند، سربیشه، خوسف، سرایان، نقاطی از قاینات، فردوس، بشرویه و طبس، روز دوشنبه شهرستان های زیرکوه، درمیان، بیرجند، قاینات، خوسف، سربیشه، نهبندان و نقاطی از سرایان، فردوس و طبس و روز سه شنبه 26 فروردین شهرستان های بیرجند، سربیشه، درمیان و بخش هایی از نهبندان و خوسف تحت تاثیر فعالیت این سامانه بارشی خواهند بود.

وقوع روان آب و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل ها، برخورد صاعقه در مناطق مرتفع، احتمال خسارت به باغات در اثر بارش تگرگ در مناطق کوهپایه ای و مستعد و اختلال در آمد و شد سفرهای درون شهری و برون شهری از پیامدهای احتمالی سامانه بارشی در خراسان جنوبی است.

اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی همچنین بر اجتناب از سفرهای غیرضروری و رعایت قوانین و مقررات رانندگی، خودداری از قرار دریافت در حاشیه رودخانه های فصلی و مسیل ها، پرهیز از چرای دام و دوری از صعود به ارتفاعات، محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی، سقف و پوشش گلخانه ها به دلیل وزش باد شدید تا دوشنبه تاکید نمود.

زمان انتها فعالیت این سامانه بارشی روز سه شنبه 26 فروردین اعلام شده است.

هشدارهای هواشناسی سطح زرد (آگاهی)، سطح نارنجی (آمادگی) و هشدار سطح قرمز (اقدام) است.

109 تیم امدادی و عملیاتی در پی اخطاریه هواشناسی در استان خراسان جنوبی آماده باش هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 987

به "خبرنگاران اخطاریه هواشناسی درباره شدت بارش ها در خراسان جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اخطاریه هواشناسی درباره شدت بارش ها در خراسان جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید