خبرنگاران استاندار: موازی کاری درارائه بسته های معیشتی در قم کنار گذاشته شود

به گزارش مجله جگوار، قم-خبرنگاران- استاندار قم گفت: در ارائه بسته های معیشتی در بین خانواده های نیازمند باید موازی کاری و همپوشانی نهادهای مردمی، خیرین و دستگاه های اجرایی کنار گذاشته شود.

خبرنگاران استاندار: موازی کاری درارائه بسته های معیشتی در قم کنار گذاشته شود

بهرام سرمست عصر یکشنبه در ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در سالن کرامت استانداری اضافه نمود:برای اجرای مطلوب رزمایش کمک مومنانه باید امر ساماندهی کمک های مردمی، ایجاد ارتباط بین خیریه ها و استفاده از بانک های اطلاعاتی قابل اعتماد موردتوجه باشد.

وی یادآور شد: بسکمک از خیرین تمایلی به این ندارند که اسمی از آن ها در جای برده شود و ترجیح می دهند کمک های خود را به صورت چراغ خاموش به دست جامعه هدف برسانند که خود یکی از عوامل همپوشانی در ارائه بسته های معیشتی است.

سرمست اضافه نمود: معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم باید به محور و مرکز اصلی استان در ارائه بسته های کمک معیشتی تبدیل شود.

وی اضافه نمود: تمام نهادهای خیریه و مردمی که شماره حسابی برای واریز کمک های مردمی اعلام می کنند باید گزارش دقیقی از میزان کمک ها و محل مصرف آن ارائه دهند.

وی با انتقاد از رویه اداره کل کار و تعاون اجتماعی قم گفت: این اداره کل باید با ارتباط بیشتر با رسانه ها، مردم را نسبت به حوادث و تصمیم گیری های دولت در رابطه با بیمه و کمک های معیشتی آشنا کنند.

سرمست بیان داشت: اداره کل کار و شهرداری قم فقط تا آخر خردادماه سال جاری نسبت به ساماندهی کارگران فصلی و ایجاد سامانه موردنظر و ساختمان در نظر گرفته شده مهلت دارند.

وی شرح داد: کارگران قشری هستند که باید زین پس صدای آن ها بیش از گذشته شنیده شده و مسائلشان منعکس شود.

سرمست گفت: با توجه به ممنوعیت تجمعات در مراکز مذهبی و مساجد باید از ظرفیت این مراکز برای پیشبرد امور خیریه و ارائه بسته های معیشتی بهره ببریم.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

سرمست گفت: طبق مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا شهرهای کشور بر اساس معیارهای ابتلا، بستری، بهبودیافتگان و فوتی های کرونایی به سه منطقه سفید، زرد و قرمز تقسیم بندی شده اند.

وی اعلام نمود: ازاین بین 100 شهر کشور شرایط سفید دارند و امکان ازسرگیری فعالیت های مذهبی و همچنین برپایی نماز جمعه با رعایت پروتکل های بهداشتی مجاز است.

وی اعلام کرد: شرایط شهر قم در این تقسیم بندی سفید نیست و امکان ازسرگیری فعالیت های مذهبی و تجمعات نیست.

سرمست ابراز کرد: بازگشایی حرم مطهر به دلیل زائرپذیری قم و روانه شدن مسافران داخلی و خارجی و فعالیت هتل های استان به تبع آن می تواند موج دوم کرونا را فعال کند.

استاندار قم اضافه نمود: شرایط تجمعات مذهبی در شهرهای زرد و قرمز همچنان تعطیل خواهند بود و به همین ترتیب حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران تا پایان اردیبهشت ماه تعطیل خواهد بود.

وی گفت: در این مدت برپایی نماز جماعت در مساجد استان ممنوع است اما این مراکز می توانند کارکردهای دیگر خود به ویژه در عرصه کمک های مردمی را دنبال کنند.

وی اضافه نمود: سازمان تبلیغات اسلامی قم باید نسبت به عملکرد صحیح مساجد استان و ممانعت از برپایی نماز جماعت در آن ها تا پایان محدودیت های ستاد ملی مبارزه با کرونا نظارت داشته باشد.

وی گفت: باید استفاده حداکثری از ظرفیت مساجد قم در راستا رزمایش کمک مومنانه انجام شود.

سرمست گفت: اینکه مردم برای دریافت سیم کارت ویژه سرپرستان خانوار مجبور به ایستادن در صف های طولانی شوند پذیرفته شدنی نیست.

وی شرح داد: دستگاه های اقتصادی قم پیشنهادهای خود را برای حل مسائل مربوط به اقتصاد مقاومتی و تولید را به صورت مستمر به دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارائه دهند.

سرمست گفت: مسوولان استان برای رفع مسائل تولیدی قم در دوران کرونا منتظر ابلاغیه های ستاد مرکزی مقابله با کرونا نباشند.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1025

به "خبرنگاران استاندار: موازی کاری درارائه بسته های معیشتی در قم کنار گذاشته شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: موازی کاری درارائه بسته های معیشتی در قم کنار گذاشته شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید