خبرنگاران امید به زندگی با رنگ های حیات بخش

به گزارش مجله جگوار، تهران - خبرنگاران - متخصص رواندرمانگر گفت: تمرین نقاشی نه تنها برای سلامت ذهن بسیار مفید است بلکه با این روش می توان ناتوانی جسمی و روحی را از بین برد و امیدواری تازه ای به زندگی بخشید.

خبرنگاران امید به زندگی با رنگ های حیات بخش

رضا هداوند روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران اضافه نمود: نقاشی بر مغز و در پی آن سلامت روح و روان افراد بویژه بیماران دارای اختلال اضطراب و افسردگی تاثیرگذار است، نیمکره چپ مغز مسئول وظایف با ماهیت منطقی و نیمکره راست مسئول خلاقیت و تخیل است و در زمانی که فردی مشغول نقاشی کشیدن است هر دو نیمکره مغز فعال شده و توانایی آن تقویت می گردد.

وی اضافه نمود: مبتلایان به اختلالات افسردگی و اضطراب برای در امان ماندن از ترس و نگرانی فراگیر می توانند با تمرین نقاشی، ذهن را تقویت، خلاقیت و نوآوری را در وجود خود پرورش دهند، نقاشی ضمن اینکه حافظه را تقویت می نماید باعث ایجاد فعالیت دوپامین به عنوان یک پیغام رسان مهم که در اصل برانگیزه، حافظه، توجه و تنظیم حرکات بدن تاثیر دارد، می گردد و ورزشی برای مغز است.

این متخصص رواندرمانگر گفت: ارتباط طرح و رنگ زمینه پیوند جسم و روح است و از این رو نقاشی به افراد یاری می نماید تا با دیگران ارتباط برقرار نمایند زیرا در این صورت امکان بروز هیجانات و احساسات به همنوع و حتی نگرش به اشیا به گونه ای متفاوت به وجود خواهد آمد.

هداوند اضافه نمود: افرادی که دارای معلولیت ذهنی یا محدودیت های جسمی هستند، نمی توانند با دیگران ارتباط برقرار نمایند بنابراین به وسیله نقاشی می توان ضمن نمایش هنر درونی، با دیگران ارتباط برقرار کرد و از حالت خمودی و یکسونگری خارج شد.

هداوند نقاشی را موثر در رشد احساسات فردی دانست و اضافه نمود: فردی که به هنر نقاشی روی می آورد در واقع با رشد و تقویت عاطفه درونی، از مسائل و مسائل و حتی دردهای پنهان دوری می نماید. در این دسته از افراد، نقاشی باعث می گردد، فرد ناامیدی را کنار بگذارد و ضمن سازگاری با محیط و اطرافیان راهکار های خلاقانه از خود بروز دهد.

وی اضافه نمود: تقویت حافظه از زوال عقل جلوگیری می نماید و نقاشی یکی از راه هایی است که می تواند به افرادی که مبتلا به آلزایمر هستند، یاری کند تا کمتر به فراموشی دچار شوند و با تقویت ذهن فعالیت های خلاقانه ای از خود بروز دهند.

این متخصص رواندرمانگر گفت: در نقاشی، فرد کوشش می نماید مهارت های خود را به شکل طرح و رنگ با استفاده از ابزار، بروز دهد و این نوع حرکت ناخودمطلع این امکان را به فرد می دهد که ضمن خارج شدن از فشارهای زندگی، توجه اطرافیان را به خود جلب نموده و در این ارتباط از افکار و عقاید دیگران نسبت به خود، مطلع گردد.

هداوند گفت: نقاشی این توان را دارد که افراد دارای استرس را تسکین دهد، کشیدن نقاشی نه تنها باعث تخلیه افکار منفی در افراد مبتلا به اضطراب و استرس خواهد شد بلکه با استفاده از رنگ ها هیجانات خود را که تاثیر مستقیم بر سلامت روح و ذهن خواهد گذاشت کنترل و مدیریت خواهید کرد.

وی تاکید نمود: بسیاری از افرادی که به سمت حرفه نقاشی روی می آورند از خلق و خوی آرامی برخوردارند و در عین حالی که نقاشی را می توان یک نوع سرگرمی اتلاق کرد با این وسیله می توان دوستان جدیدی را جذب و از تنهایی و افسردگی به نحو چشمگیر خارج شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مهر 1399 بروزرسانی: 16 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1205

به "خبرنگاران امید به زندگی با رنگ های حیات بخش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امید به زندگی با رنگ های حیات بخش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید