خبرنگاران بالگرد هلال احمر کوهنورد 50 ساله شمیرانی را از ارتفاعات نجات داد

به گزارش مجله جگوار، تهران- خبرنگاران- رئیس جمعیت هلال احمر شمیرانات خاطرنشان کرد: تیم امداد هوایی پیروز شد پس از چهار ساعت عملیات، مرد کوهنورد 50ساله را که در ارتفاعات 4 هزار متری قله کلون بستک سقوط و به شدت مصدوم شده بود، به بیمارستان فیاض بخش تهران منتقل کند.

خبرنگاران بالگرد هلال احمر کوهنورد 50 ساله شمیرانی را از ارتفاعات نجات داد

حسن فراهانی عصر آدینه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: در پی اعلام حادثه از مرکز عملیات هلال احمر استان تهران، حوالی ساعت 10 و 30 دقیقه امروز سیزدهم مبنی بر سقوط کوهنورد مذکور از ارتفاع حدوداً 15متری که منجر به مصدومیت وی شد، بلافاصله دو تیم عملیاتی از پایگاه امداد و نجات گردنه قوچک و دربند به محل حادثه اعزام شدند.

وی اضافه کرد: پس از رسیدن امدادگران تعیین شد کوهنورد 50 ساله به علت سقوط از ارتفاع دچار آسیب دیدگی شدید (مولتیپل تروما) از ناحیه سر وصورت، کمر و پای چپ شده بود که پس از اقدامات امدادی اولیه، تثبیت فیزیکی و مراقبت های پزشکی توسط تیم اعزامی به محل امن منتقل شد.

این مقام مسئول توضیح داد: در نهایت با کوشش نجاتگران پایگاه های امداد و نجات هلال احمر شمیرانات، تیم امداد هوایی و پشتیبانی تیم واکنش سریع هلال احمر استان تهران، این عملیات پس از حدود چهار ساعت عملیات در شرایط سخت و صعب العبور، به اتمام رسید و مصدوم به بیمارستان فیاض بخش پایتخت انتقال دادند.

فراهانی با توجه به شرایط منطقه و حوادث متعددی که برای کوهنوردان و گردشگران رخ می دهد تأکید کرد: ورزشکاران و شهروندان نکات ایمنی را رعایت نمایند تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

شهروندان در صورت وقوع حادثه می توانند با شماره تماس 112 جمعیت هلال احمر ارتباط برقرار نمایند.

شمیرانات دارای 5 پایگاه امداد و نجات در گردنه قوچک (ورودی لواسانات و رودبار قصران)، دربند، کلکچال، شیرپلا و نمایشگاه بین المللی است.

شمیرانات با آب و هوایی کوهستانی متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران در شمال و شمال شرقی پایتخت واقع شده؛ این شهرستان دارای کوه ها، روددره ها و محل عبور رودخانه جاجرود به سد لتیان و به همین علت در تمامی فصول با استقبال چشمگیر گردشگران و کوهنوردان روبرو است .

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1127

به "خبرنگاران بالگرد هلال احمر کوهنورد 50 ساله شمیرانی را از ارتفاعات نجات داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بالگرد هلال احمر کوهنورد 50 ساله شمیرانی را از ارتفاعات نجات داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید