خبرنگاران خرید و فروش عتیقه در فیس بوک و اینستاگرام ممنوع

به گزارش مجله جگوار، تهران- خبرنگاران- شرکت فیس بوک برای مقابله با تجارت غیرقانونی آثار باستانی در فضای آنلاین، فروش هرگونه عتیقه جات را در پلتفرم های اجتماعی زیرمجموعه خود ممنوع نمود.

خبرنگاران خرید و فروش عتیقه در فیس بوک و اینستاگرام ممنوع

به گزارش روزنامه هنر، فشارها از جانب گروه دیده بان ATHAR و بی.بی.سی درباره استفاده قاچاقچیان از فیس بوک برای تجارت غیرقانونی آثار باستانی، در نهایت این غول فناوری را به تغییر سیاست های خود وادار کرد.

گرگ مندل مدیر سیاست گذاری عمومی فیس بوک در بیانیه ای اظهار داشت: برای حفاظت از آثار باستانی و کاربرانمان، از امروز (23 ژوئن- 3 تیر 99) تبادل و خرید و فروش تمام آثار تاریخی را در فیس بوک و اینستاگرام ممنوع می کنیم.

عکس های منتشر شده از اشیاء تاریخی به سرقت رفته چون سنگ قبرهای عتیقه متعلق به کشور سوریه و قالی های ایرانی نیز مشمول این دستورالعمل جدید شده و به این ترتیب از فیس بوک و اینستاگرام حذف می شوند.

گروه ATHAR سال گذشته گزارشی را تحت عنوان بازار سیاه فیس بوک برای عتیقه جات منتشر کرد. این گزارش نشان می داد قاچاقچیان از پلتفرم فیس بوک برای تبلیغ آثار باستانی چون موزاییک، بخش هایی از معماری بناهای تاریخی و تابوت های فرعون استفاده می نمایند. این افراد سودجو قبل از اقدام به استخراج و سرقت اشیا ارزشمند تاریخی، ابتدا از این طریق برای آن ها مشتری پیدا می کردند. نتایج آنالیز های بیشتر نشان داد یک سوم از این نوع پست های فیس بوکی از طرف کاربران مستقر در مناطق درگیر جنگ منتشر می گردد.

متولیان پروژه ATHAR در ماه آوریل همزمان با اعمال قوانین قرنطینه خانگی در بسیاری از کشورهای دنیا از افزایش فعالیت گروه های فیس بوکی فعال در زمینه خرید و فروش عتیقه جات و آثار باستانی قاچاق از خاورمیانه و شمال آفریقا، خبر دادند و به این ترتیب فشارها بر فیس بوک شدت گرفت.

موسسه آمریکایی ATHAR در توییتی سیاست جدید فیس بوک را گامی عظیم در جهت توقف قاچاق عتیقه دانست اما یادآور شد این غول فناوری در تایید مشکل تعلل نموده و به اندازه کافی در برخورد با فعالیت های مجرمانه آنلاین سختگیری نمی کند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1129

به "خبرنگاران خرید و فروش عتیقه در فیس بوک و اینستاگرام ممنوع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران خرید و فروش عتیقه در فیس بوک و اینستاگرام ممنوع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید