خبرنگاران دو واکنش به گزارش خبرنگاران از مطب های بسته قم

به گزارش مجله جگوار، قم-خبرنگاران- در پی انتشار گزارشی از بسته بودن غیرموجه مطب بعضی از پزشکان متخصصان قمی در کنار کوشش فداکارانه قشر بزرگ بهداشتی و درمانی استان در روزهای کرونایی، این امر هر چند با استقبال افکار عمومی روبرو شد، حمایت ها و انتقاداتی را نیز در بین اعضای شورای اطلاع رسانی استان برانگیخت.

خبرنگاران دو واکنش به گزارش خبرنگاران از مطب های بسته قم

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، انتشار گزارشی با عنوان مطب به وقت عافیت در تاریخ 30 فروردین ماه در خبرگزاری جمهوری اسلامی که در کنار تاکید چندین باره بر کوشش ها و مجاهدت های کادر درمانی و پزشکی قم، به صورت مستند به تعطیلی تعداد زیادی از مطب ها و ساختمان های پزشکی قم پرداخته بود، واکنش های متفاوتی در جلسه امروز دوشنبه شورای اطلاع رسانی قم داشت.

با وجود انتشار صدها خبر و گزارش طی دو ماه گذشته از کوشش ها و مجاهدت های کادر درمانی قم، انتشار این گزارش انتقادی اما موجب گلایه یکی از خبرنگاران نزدیک به حوزه بهداشت و درمان استان شد.

وی با ابراز ناراحتی شدید از انتشار این گزارش گفت: خبرگزاری دولتی در گزارش اخیر خود به تعطیلی مطب متخصصان اشاره نموده و در گزارش خبری خود مجاهدت ها و کوشش های خستگی ناپذیر مدافعان خط سلامت را نادیده گرفته است.

وی ادامه داد: چرا تنها به تعطیلی مطب ها تاکید می گردد و منکر کوشش و همت متخصصانی که در این راه با توجه به درمان بیماران کرونایی خود به شهادت رسیدند، هستیم.

وی همچنین در این جلسه خاطرنشان کرد، متخصص زنان و زایمانی به نامآ که در این گزارش از بسته بودن مطبش انتقاد شده از چند هفته قبل در صف مقدم مبارزه با کرونا قرار داشته و به همین دلیل مدتی مطبش بسته است.

واکنش دوم: مهر تایید معاون استاندار

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم در همین ارتباط و با تایید بسته بودن بعضی از مطب های پزشکی قم عنوان نمود: : من نیز در همان روزهای نخست کرونا، طی مکاتبه ای از تعطیلی بعضی مطب های متخصصان و پزشکان در سطح شهر قم گلایه کردم.

بیژن سلیمانپور توضیح داد: بعضی پزشکان و متخصصان که باید در این شرایط بحرانی پای کار باشند و به مردم خدمت نمایند مطب خود را تعطیل نموده اند.

به گفته این مسئول، اما این نکته به این معنی نیست که ما زحمات مجاهدت های کادر درمانی و بعضی متخصصان را نادیده گرفته باشیم.

مطب های بسته، بیماران خسته

در ادامه این جلسه، مدیر خانه مطبوعات قم دیگر عضو این شورا نیز با واکنش به انتقاد یکی از مدیران روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم از گزارش خبرنگاران گفت: من به طور دقیق این گزارش مطالعه کردم در این گزارش از همه پزشکان و متخصصان استان قم انتقاد نشده است.

مرتضی داستانی ادامه داد: در این گزارش با توجه دادن به مجاهدت های کادر درمانی و متخصصانی که در این شرایط همت کردند و حتی به شهادت هم رسیدند، از آنان تقدیر شده و در عین حال از بعضی متخصصانی انتقاد شده که با توجه به این که در این شرایط مردم به خدمات آن ها احتیاج داشتند اقدام به تعطیلی مطب های خود کردند.

وی افزود: با شیوع کرونا بیماری های دیگر نابود نشدند و بسیاری از مردم همچنان از درد بیماری هایی رنج می برند که در مطب های پزشکی به رویشان روزهاست که بسته است و از وضعیتی که در آن گرفتار شدند خسته شدند.

واکنش بعضی اعضای شورای اطلاع رسانی قم به گزارش مطب به وقت عافیت در حالی است که خبرنگار خبرنگاران آن را با این سه پاراگراف شروع نموده است:

همزمان با جان فشانی عده زیادی از پزشکان، متخصصان و کادر درمانی قم در مراکز درمانی، عده ای از متخصصان و پزشکان نیز با تعطیل کردن مطب های خصوصی سوگند پزشکی خود را فراموش نموده اند و گویی تنها به وقت عافیت، حاضر به ارائه خدمات پزشکی و عمل به سوگندنامه بقراط و مرامنامه ها هستند.

یک روی سکه کرونا، پزشکان و متخصصان فداکاری است که از زمان شروع شیوع کووید19 متعهدانه در اقدامی ایثارگونه ساعت ها بلکه روزها در مراکز درمانی مشغول نجات جان مبتلایان کرونا هستند و بسیاری از آن ها روزهای متعددی است که به مرخصی نرفته و عزیزانشان را ندیده اند. این همان روحیه غالب و مورد انتظاری است که همواره در نظام سلامت کشور از آن به یاد داشته ایم.

اما کرونا، روی دیگر سکه را نیز نشان داده و کم نیستند پزشکان و متخصصانی که در این روزهای مهم و سرنوشت ساز فرار را برقرار ترجیح داده و مطب های خود را به بهانه های واهی بسته اند و به جای اینکه رنجی از بیماران کم نمایند، درد و آلام آن ها را افزایش داده اند.

لازم به ذکر است: کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می نمایند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده نمایند.

ویروس کرونا موسوم به کوید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین خاطرنشان کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در خصوص ویروس کرونا می توانند با شماره تلفن های 36620023، 36620999، 36706030 و 36704368 (با پیش شماره 025) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه نمایند.

همه ایرانیان می توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1018

به "خبرنگاران دو واکنش به گزارش خبرنگاران از مطب های بسته قم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دو واکنش به گزارش خبرنگاران از مطب های بسته قم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید