خبرنگاران گفت وگوی تلفنی عون و مکرون درباره لزوم تشکیل کابینه لبنان

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران - تهران - رئیس جمهوری فرانسه دیروز (جمعه) در تماس تلفنی با همتای لبنانی خود، بر ضرورت تشکیل هر چه سریعتر کابینه جدید لبنان تاکید کرد.

خبرنگاران گفت وگوی تلفنی عون و مکرون درباره لزوم تشکیل کابینه لبنان

به گزارش خبرنگاران به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه دیروز با میشل عون همتای لبنانی خود درباره تشکیل کابینه جدید لبنان به صورت تلفنی گفت وگو کرد.

کاخ الیزه در بیانیه ای در این ارتباط اعلام کرد که مکرون در این تماس تلفنی بر لزوم تشکیل هر چه سریعتر کابینه جدید لبنان تاکید کرد و گفت: لبنان باید با تشکیل فوری دولت، اصلاحات را آغاز کند تا از این طریق جامعه بین المللی بتواند به این کشور کمک کند.

رئیس جمهوری فرانسه در پی انفجار مهیب بندر بیروت، دو بار راهی لبنان شد و با مسئولان این کشور درباره اجرای طرحی موسوم به طرح فرانسه درباره آنچه که ایجاد اصلاحات در لبنان خوانده شد، رایزنی کرد.

طبق جدول زمانی معین شده در این طرح، قرار بود طرح اصلاحات فرانسه تا ماه اکتبر سال جاری (ماه گذشته میلادی) آغاز شود، اما آغاز این طرح تا به امروز به دلیل انصراف مصطفی ادیب از تشکیل دولت جدید و مامور شدن مجدد سعد الحریری به جای ادیب، با شکست روبرو شده است.

روزنامه اللواء لبنان دوشنبه گذشته در سرمقاله خود با اشاره به تاخیر در تشکیل کابینه الحریری نخست وزیر جدید این کشور، به بررسی دلایل این شرایط پرداخت و نوشت: مهم ترین مشکل در تشکیل دولت در لبنان، اختلاف احزاب در تقسیم مناصب است.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 آذر 1399 بروزرسانی: 16 آذر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1331

به "خبرنگاران گفت وگوی تلفنی عون و مکرون درباره لزوم تشکیل کابینه لبنان" امتیاز دهید

1 کاربر به "خبرنگاران گفت وگوی تلفنی عون و مکرون درباره لزوم تشکیل کابینه لبنان" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران گفت وگوی تلفنی عون و مکرون درباره لزوم تشکیل کابینه لبنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید