خرس قهوه ای لکسوس
به گزارش مجله جگوار، برخورداری کراس اوور ساب کامپکت لکسوس با آن چهره عبوس از یک تریم سفارشی جالب شانسش را برای افزایش فروش در بازارهای جهانی دوچندان کرده است.
تویوتا از حدود یک دهه سعی کرده لکسوس را به سمت و سوی خاصی هدایت کند. افزایش رقبا و شدت رقابت یکی از دلایلی بود که تویوتا از ترس آن تغییراتی را در برند لکسوس ایجاد کرد. یکی از بزرگ ترین مشکلات لکسوس در زمینه کسب سهم بازار مناسب در آمریکای شمالی، اروپا و چین عدم وجود محصولات کوچک و حتی ریز جثه در رده نیمه لوکس بود که باعث شده بود این برند در مقابل آئودی، مرسدس بنز و ب.ام.و حرف چندانی برای گفتن نداشته باشد. یو-ایکس خط بطلانی بود بر ناتوانی لکسوس در ساخت خودروهای کوچک و نیمه لوکس.
چیزی که پیش تر با مدل هاچ بک امتحان شده بود اما سرانجامی جز شکست نداشت. یو ایکس حالا آنقدر خوب می فروشد که نه تنها در سه بازار بزرگ جهانی خریداران انبوهی دارد که تویوتا برای آن نسخه سفارشی عرضه می کند. سری جدید قهوه ای یا Brown Edition یکی از مواردی است که با ورود به بازار نگاه ها به کراس اوور ریزجثهلکسوس را تغییر داده است.تریمی که بدون محدودیت تیراژ و صرفا با پرداخت بالاتر قابل دسترسی بوده و یو ایکس را به محصولی بهتر تبدیل می کند.
این خودروی سفارشی که البته نام چندان خلاقانه ای ندارد، در دو مدل عرضه می شود که در تزئین فضای کابین با یکدیگر تفاوت دارند: در تریم اول از چرم قهوه ای برای پوشش بخش هایی از داشبورد و چرم مشکی برای روکش صندلی ها و پوشش داخلی درها استفاده شده درحالی که امکان سفارش مدل مجهز به چرم قهوه ای روی داشبورد و روکش چرم اخرایی (قهوه ای روشن) صندلی ها نیز وجود دارد.
برای پوشش بدنه لکسوس UX250h در نسخه سفارشی Brown Edition امکان انتخاب پنج رنگ مختلف فراهم شده که یکی از آنها همین نمونه حاضر در تصاویر با رنگ کهربایی براق خواهد بود. غیر از این مورد باید به رینگ های 17 اینچی خاکستری تیره متالیک نیز اشاره کرد. از سایر تجهیزات استاندارد موجود در این نسخه خاص از لکسوس UX250hمی توان به نشان های ویژه، سامانه نمایش اطراف خودرو، پایش نقاط کور، سامانه کمکی پارک و صندوق عقب برقی اشاره کرد.
از سایر تجهیزات حاضر در نسخه سفارشی لکسوس UX250hباید به پلاک ویژه، سیستم های ایمنی مدرن نظیر نمایش اطراف خودرو، پایش نقاط کور، سامانه کمکی پارک و همچنین صندوق عقب برقی اشاره کرد. موتور به کار رفته در این خودرو نیز همچون نمونه های عادی لکسوس یک نسخه دو لیتری چهار سیلندر و هیبرید است که در 181 اسب بخار قدرت را در دور پایین تحویل راننده می دهد. چیزی که در کنار امکان سفارش گذاری سامانه دیفرانسیل جلو یا چهار چرخ محرک قابلیت خوبی به خرس قهوه ای ژاپنی می دهد.
تویوتا که فروش بالاتری را در سال 2020 برای یو ایکس مدنظر دارد، قیمت نسخه تک دیفرانسیل این لکسوس سفارشی را حدود 650 میلیون تومان 43,378 دلار و قیمت نمونه چهار چرخ محرک این سری از لکسوس UX250hرا 700 میلیون45,832 دلار اعلام کرده است. رقمی که دقیقا بهای این اتومبیل را به محدوده دو رقیب دیرینه اش ب.ام.و x1 و مرسدس بنز GLA می رساند.
منبع: دیوار