دُز یادآور واکسن کرونا به چه افرادی تزریق می گردد؟

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران/خراسان جنوبی دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد: در خراسان جنوبی اکنون دز سوم(یادآور) واکسن در استان به کادر درمانی بیمارستان ها، پرسنل درمان و بیماران مبتلا به نقص ایمنی تزریق می گردد.

دُز یادآور واکسن کرونا به چه افرادی تزریق می گردد؟

غلامرضا شریف زاده در گفت وگو با خبرنگاران گفت: تا کنون 37.18 درصد از جمعیت هدف در خراسان جنوبی تزریق هر دو دز واکسن را داشته اند.

وی اضافه نمود: 71.29 درصد جمعیت استان دز اول واکسن و 37.18 درصد جمعیت دز دوم را تزریق نموده اند.

شریف زاده با اشاره به دستورالعمل دز سوم، توضیح داد: دریافت نمایندگان دو دز واکسن سینوفارم دز سوم را سینوفارم یا آسترازنکا و آنان که آسترازنکا دریافت نموده اند دز سوم را نیز آسترازنکا خواهند زد.

وی با بیان اینکه تا به امروز 166 نفر در خراسان جنوبی دز سوم واکسن کرونا را دریافت نموده اند، یادآور شد: دز سوم(یادآور) واکسن در استان به کادر درمان و بیماران مبتلا به نقص ایمنی تزریق می گردد.

شریف زاده اضافه نمود: بعضی مطالعات اخیر نشان داده است تأثیرات پیشگیرانه بیشتر واکسن های تولیدشده پس از گذشت شش ماه از تزریق دوز دوم به تدریج کمرنگ می گردد و بعضی دیگر از پژوهش ها نیز این فرضیه را مطرح نموده اند که واکسن های موجود در برابر سویه های جدیدی مانند سویه دلتا به مقدار سویه های اولیه این ویروس ایمنی ایجاد نمی نمایند.

وی با بیان اینکه برای پیشگیری از مرگ، واکسیناسیون اثربخش ترین راه است، توضیح داد: فاصله شش ماهه میان دوز دوم و سوم برای واکسن هایی مانند آسترازنکاست که برای برای واکسن سینوفارم باید این زمان کمتر گردد و پیش بینی این است که در ماه های آینده با تکمیل فرایند واکسیناسیون، تزریق این واکسن عمومی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1890

به "دُز یادآور واکسن کرونا به چه افرادی تزریق می گردد؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "دُز یادآور واکسن کرونا به چه افرادی تزریق می گردد؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دُز یادآور واکسن کرونا به چه افرادی تزریق می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید