دستاوردهای پروژه شبیه ساز ماهواره ارائه می گردد

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران به نقل از پژوهشگاه فضایی ایران، پنجمین نشست تخصصی دستاوردهای علمی و فنی پژوهشگاه فضایی ایران روز چهارشنبه 27 آذرماه جاری با حضور اساتید و دانشجویان دانشگاهی، پژوهشگران، فعالان صنایع مرتبط، شرکت های دانش بنیان و دیگر ذی نفعان حوزه فضایی در پژوهشگاه فضایی ایران برگزار خواهد شد.

دستاوردهای پروژه شبیه ساز ماهواره ارائه می گردد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

هادی رضایی، سرپرست معاونت پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران هدف از برگزاری این نشست را نشر و تبادل دانش حاصل از اجرای پروژه ها و ایجاد بستر مناسب برای توسعه ارتباطات پژوهشی و علمی پژوهشگران حوزه فضایی عنوان نمود.

وی محورهای مقالات پنجمین نشست تخصصی دستاوردهای علمی و فنی را شامل موضوعات سیستمی و راهبرد، سازه و کنترل حرارت، پیشرانش، توان ماهواره، مخابرات، کنترل شرایط، مدیریت توان و کاربرد برشمرد و افزود: در نتیجه ارسال فراخوان به حوزه های علمی و صنعتی مرتبط، در مجموع 132 عنوان مقاله در این موضوعات دریافت شد که پس از ارزیابی های اولیه، 113 عنوان مقاله پذیرفته شده است.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران گفت: در برنامه نشست سال جاری، بخش های متنوعی از جمله برگزاری پنل تخصصی سیاست های علم و فناوری فضایی، ارائه شفاهی مقالات برتر، سخنرانی علمی، معرفی یکی از پروژه های جاری پژوهشگاه و معرفی و تقدیر از پژوهشگران برتر پژوهشگاه، در نظر گرفته شده است.

وی افزود: در پنل تخصصی سیاست های علم و فناوری فضایی، از اساتید و صاحبنظران این حوزه دعوت شده تا با نگاهی به فرایند توسعه فناوری فضایی در دنیا و سیاست های اتخاذ شده توسط پژوهشگاه فضایی ایران به بحث و مناظره بپردازند.

رضایی گفت: در بخش ارائه های علمی ایمنی در پروژه های فضایی یکی از موضوعاتی است که در مورد آن سخنرانی خواهد شد و شرکت کنندگان در این بحث برای تبادل نظرات علمی سهیم خواهند بود. از سوی دیگر ، دستاوردهای یکی از پروژه های پژوهشگاه فضایی ایران، با عنوان پروژه شبیه ساز ماهواره (SIL)، توسط تیم پروژه در این نشست ارائه خواهد شد.

وی در باره انتخاب پژوهشگر برتر پژوهشگاه فضایی ایران، اعلام کرد: میزان مشارکت و نقش آفرینی در پیشبرد پروژه ها، فراوری مستندات علمی و طرح های پژوهشی، میزان مقالات منتشر شده، مشارکت در تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشگاه و مشارکت در ایجاد بستر آزمایشگاهی از معیارهای اصلی این انتخاب است.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری پژوهشگاه فضایی ایران درباره فرایند داوری علمی مقالات نیز افزود: با استفاده از بانک اطلاعاتی اساتید و پژوهشگران حوزه های مختلف فناوری فضایی که در معاونت پژوهش و فناوری گردآوری شده، هریک از مقالات حداقل برای 2 داور متخصص ارجاع شده و در نهایت نیز تائید ارزیابی داورها ملاک پذیرش مقالات بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 661

به "دستاوردهای پروژه شبیه ساز ماهواره ارائه می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستاوردهای پروژه شبیه ساز ماهواره ارائه می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید