دستگاه تحریمی تخلیه و بارگیری کانتینر بندری بومی سازی شد

به گزارش مجله جگوار، گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان اقدام به بومی سازی تجهیزات بندری برای تخلیه و بارگیری کانتینرها نموده است که به گفته آنها این نوع تجهیزات جزو اقلام تحریمی به شمار می رود.

دستگاه تحریمی تخلیه و بارگیری کانتینر بندری بومی سازی شد

رضا ریاضی، مجری طرح در گفت وگو با خبرنگاران، طراحی و ساخت ریچ استاکر را از جدیدترین پروژه های این شرکت دانش بنیان نام برد و گفت: با حمایت معاونت علمی وفناوری ریاست جمهوری و سازمان بنادر و کشتیرانی طراحی و بومی سازی دستگاه های ریچ استاکر را در دستور کار داریم.

وی ریچ استاکر را ابزاری برای حمل کانتینر دانست و ادامه داد: این دستگاه از جمله دستگاه های استراتژیک کشور به شمار می رود؛ چرا که صادرات و واردات ما منوط به دارا بودن این تجهیزات می گردد.

ریاضی اظهار کرد: این تجهیزات جزو تجهیزات پشت بندی محسوب می گردد که برای تخلیه کانتینرها و بارگیری آنها احتیاج داریم، ضمن آنکه این تجهیزات جزو اقلام تحریمی است.

مجری طرح با بیان اینکه در جهان تنها 4 کشور دارنده دانش فنی ساخت ریچ استاکر هستند، خاطر نشان کرد: بومی سازی این دستگاه شروع شده است و بر اساس احتیاج کشور نسبت به اجرای این پروژه اقدام کردیم.

به گزارش خبرنگاران، ریچ استاکر (Reach Stacker)، یکی از ماشین های صنعتی مخصوص حمل کانتینر است و بیشتر در ترمینال های کانتینری و اسکله ها، برای انجام عملیات تخلیه، بارگیری و جابه جایی کانتینرها مورد استفاده قرار می گیرد.

در مقایسه با لیفتراک ها، ریچ استاکر به راحتی می تواند به ارتفاع های بالاتری در حمل کانتینرها دسترسی داشته باشد، ضمن آنکه این تجهیزات حمل و نقل، کارایی و سرعت عمل بالایی دارند. ظرفیت حمل بار در ریچ استاکر، متفاوت است و معمولاً در حدود 45 تا 50 تن است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 آذر 1399 بروزرسانی: 10 آذر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1317

به "دستگاه تحریمی تخلیه و بارگیری کانتینر بندری بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه تحریمی تخلیه و بارگیری کانتینر بندری بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید