ملاقات اسد با فرستاده ویژه پوتین در دمشق

به گزارش مجله جگوار، خبرگزاری خبرنگاران- بشار اسد، رئیس جمهور سوریه پنجشنبه، با هیئتی از مقام های ارشد روسی به سرپرستی الکساندر لاورنتیف، فرستاده ویژه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ملاقات و تبادل نظر کرد.

ملاقات اسد با فرستاده ویژه پوتین در دمشق

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا)، موضوع این ملاقات کنفرانس بین المللی پناهندگان و آوارگان بود که ماه آینده در دمشق برگزار می گردد و دو طرف طی آن کوشش ها برای آماده شدن مقدمات این کنفرانس را آنالیز کردند؛ کنفرانسی که هدفش کاهش رنج پناهندگان سوری و بازگشت آن ها به وطن و زندگی عادی خود است.

سانا گزارش داد در این ملاقات، چالش های پیش روی کنفرانس پناهندگان، به ویژه کوشش بعضی از کشورها برای ممانعت از تشکیل آن یا شکست این کفرانس با اعمال فشار بر کشورهایی که مایل به شرکت در آن هستند، مورد بحث نهاده شد.

دو طرف تاکید کردند ادامه اقدامات بعضی کشورها برای سیاسی کردن پرونده های انسانی، چهره واقعی آنها را در مقابل افکار عمومی دنیا نشان می دهد و آنها در کوشش های خود پیروز نخواهند شد ، به ویژه اینکه کنفرانس مذکور صرفاً بشردوستانه است و به نفع پناهندگان و بازگشت آنها به وطنشان و حمایت بشردوستانه است که ایجاد شرایط مناسب برای آن را تضمین می نماید.

اعضای هیئت روسی در جریان این ملاقات، اسد را از نتایج سفر خود به تعدادی از کشورهای منطقه که میزبان آوارگان سوری هستند، آگاه کردند.

همچنین اعضای این هیات بر عزم روسیه برای ادامه همکاری با نهادهای ذی ربط سوریه جهت یاری به بستن این پرونده بشردوستانه تأکید کردند.

اسد نیز از روسیه به خاطر حمایت و کوشش برای پیروزیت در این کنفرانس تقدیر و تشکر کرد.

این سومین سفر لاورنتیف به دمشق در امسال است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 6 آذر 1399 بروزرسانی: 6 آذر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1311

به "ملاقات اسد با فرستاده ویژه پوتین در دمشق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات اسد با فرستاده ویژه پوتین در دمشق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید