رئیس اسبق مجلس عراق، مدعی ائتلاف با العبادی علیه عبدالمهدی شد

به گزارش مجله جگوار، رئیس اسبق مجلس عراق، با بیان اینکه به اپوزیسیون دولت پیوسته است، مدعی شد که در جهت برکناری نخست وزیر این کشور با العبادی به توافق رسیده است.

رئیس اسبق مجلس عراق، مدعی ائتلاف با العبادی علیه عبدالمهدی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، اسامه النجیفی رئیس اسبق مجلس عراق (2011-2014) در صفحه توئیتر خود نوشت که با حیدر العبادی نخست وزیر سابق و رئیس ائتلاف النصر و ایاد علاوی نخست وزیر اسبق و رئیس ائتلاف المنبر العراقی برای کنار زدن عادل عبدالمهدی نخست وزیر فعلی این کشور به توافق رسیده است.

او نوشت: با دکتر ایاد علاوی و دکتر حیدرالعبادی برای تشریک مساعی و فعالیت های سیاسی و مجلسی در جهت انتخابات پیش از موعد، پس از برکناری دولت فعلی و تشکیل دولت موقت در چارچوب قانون اساسی و با هدف پاسخگویی به مطالبات مردم و اصلاحات سیاسی به توافق رسیدم....

النجیفی روز گذشته (چهارشنبه) نیز در ملاقات با متیو تولر سفیر آمریکا در بغداد، گفت که برای استیضاح عبدالمهدی در مجلس کوشش می نماید. او نخست وزیر عراق را عامل انسداد سیاسی و ناتوان از پاسخگویی به خواسته های مردم دانست.

ائتلاف النصر به رهبری العبادی، نیز روز سه شنبه گذشته در بیانیه ای خواهان برگزاری انتخابات پیش از موعد و تشکیل کمیساریای مستقل انتخابات شد.

کوشش بعضی چهره های سیاسی عراقی برای کنار زدن عبدالمهدی و برگزاری انتخابات زودهنگام در حالی است که دولت آمریکا نیز روز دوشنبه گذشته در بیانیه ای، ایران را به دخالت در امور عراق متهم کرد و خواهان برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور شد. (جزئیات بیشتر)

خ

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 596

به "رئیس اسبق مجلس عراق، مدعی ائتلاف با العبادی علیه عبدالمهدی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس اسبق مجلس عراق، مدعی ائتلاف با العبادی علیه عبدالمهدی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید