سرنوشت فرمانده کودتای سودان مشخص شد، عکس

به گزارش مجله جگوار، ایسنا نوشت: رئیس شورای نظامی انتقالی سودان ارتشبد عوض بن عوف، شب گذشته کناره گیری خود از این پست و انتخاب ارتشبد عبدالفتاح برهان عبدالرحمان به جای خود را گفت، این اقدام در پی براندازی عمر البشیر انجام گرفت.

سرنوشت فرمانده کودتای سودان مشخص شد، عکس

به نوشته روزنامه فرامنطقه ای رای الیوم، عوض بن عوف، فرمانده کودتا علیه عمر البشیر در سخنرانی تلویزیونی گفت: من رئیس شورای نظامی انتقالی کناره گیری خود را از این پست اعلام کرده و فردی که به مهارت و شایستگی او برای این پست اطمینان دارم را برای ریاست این شورا تعیین می کنم. مطمئن هستم او این کشتی را به ساحل امن خواهد رساند.

وی اضافه کرد: بر این اساس بعد از رایزنی و مشورت برادر عبدالفتاح البرهان عبدالرحمان را به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی به جای خود تعیین می کنم. عبدالفتاح برهان بازرش کل ارتش است.

بن عوف همچنین در این سخنرانی اظهار کرد: همچنین برادر دکتر کمال عبدالمعروف الماحی بشیر را از پست معاونت رئیس شورای نظامی انتقالی برکنار کردم. او خود اصرار داشت این پست را ترک کند. عبدالمعروف رئیس ستاد ارتش است.

این گام بن عوف که در زمان عمر البشیر وزیر دفاع بود در پی براندازی البشیر از سوی ارتش و تشکیل شورای نظامی انتقالی به ریاست بن عوف صورت گرفت؛ گامی که به مذاق معترضان خوش نیامد و آنها خواهان تشکیل دولت مدنی برای مرحله گذار هستند.

خبرگزاری رسمی سودان (سونا) نیز گفت: عبدالفتاح البرهان عبدالرحمان به عنوان رئیس شورای نظامی انتقالی سودان سوگند یاد کرد.

در اولین واکنش، جمعیت شاغلین سودان که در راس جنبش اعتراضی قرار گرفته است که سودان را بعد از چهار ماه لرزاند، این کناره گیری بن عوف از منصبش و انتخاب عبدالفتاح البرهان را پیروزی اراده توده ملت خواند.

این جمعیت در بیانیه خود آورده است: تحولات درباره کناره گیری بن عوف و برکناری کمال عبدالمعروف را دنبال کرده و این رویداد را پیروزی اراده مردم می دانیم.

در این بیانیه عنوان شده است: مردم سودان در تمام شهرک ها، محله ها، شهرها، روستاهای خارطوم و اقلیم های مختلف می خواهیم به خیابان ها بیایند و به میدان های محل تحصن در برابر فرماندهی کل ارتش و مقرهای یگان های مختلف ارتش رفته و در طول شب در آنجا بمانند.

همچنین در این راستا خیابان های خارطوم شاهد جشن های مردمی بعد از کناره گیری بن عوف از سمتش بود.

جمعیت زیادی از شهروندان سودانی در خارطوم شعارهایی نظیر طی دو روز دو رئیس را ساقط کردیم سر دادند.

برخی دیگر تصاویر از کشته شدگان در جریان اعتراض ها را در دست داشتند و شعارهایی نظیر خون شهدا جاری شد، شب فریاد را ساقط کرد.

پلیس سودان نیز گفت، در جریان تظاهرات روزهای پنج شنبه و چهارشنبه در خارطوم در اثر اصابت گلوله های واقعی 16 تن کشته و 20 تن دیگر زخمی شدند.

سخنگوی پلیس سودان اظهار کرد، تجاوزاتی به مقرها و اموال دولتی و خصوصی طی دو روز اجرا شده است.

49310

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 15 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 177

به "سرنوشت فرمانده کودتای سودان مشخص شد، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرنوشت فرمانده کودتای سودان مشخص شد، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید