فاز نخست پالایشگاه نفت سنگین قشم تا خاتمه سال افتتاح می گردد

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران/هرمزگان استاندار هرمزگان با اشاره به اجرای سه پروژه مهم در حوزه نفت و انرژی، گفت: بر اساس پیش بینی صورت گرفته، اسکله نفتی حرا و فاز نخست پالایشگاه نفت سنگین قشم تا خاتمه امسال به بهره برداری می رسد.

فاز نخست پالایشگاه نفت سنگین قشم تا خاتمه سال افتتاح می گردد

فریدون همتی صبح امروز(13 آذرماه) با بیان اینکه پروژه های مهم و دارای پیشرفت فیزیکی بالا باید تا خاتمه امسال به اتمام برسد، از اجرای سه پروژه مهم حوزه نفت و انرژی در جزیره قشم اطلاع داد و گفت: فاز نخست شرکت بهین پالایش با ظرفیت فراوری 35هزار بشکه نفت سنگین تا خاتمه امسال به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از انجام مذاکرات با وزارت نفت به منظور تأمین خوراک این پالایشگاه اطلاع داد و اضافه نمود: برای راه اندازی فاز 2 این پالایشگاه، رایزنی لازم برای تأمین فاینانس به وسیله بانک صادرات صورت گرفته است.

استاندار هرمزگان بیان نمود: برق مورد احتیاج پالایشگاه نیز به وسیله فاز اول نیروگاه قشم مولد به ظرفیت 70مگاوات تأمین خواهد شد که همزمان با بهره برداری از پالایشگاه نفت سنگین به بهره برداری می رسد.

وی اضافه نمود: از جمله مزایای قابل بهره برداری پالایشگاه نفت سنگین قشم، فراوری روزانه 16هزار متر مکعب آب است که بیش از 14هزار مترمکعب آب شرب فراوریی آب شیرین کن های پالایشگاه، به شبکه آب شرب جزیره تزریق می گردد.

همتی توضیح داد: توسعه ظرفیت نیروگاهی در فاز دوم این پروژه با هدف فراوری 320مگاوات برق با همکاری توانیر و برق منطقه ای در حال اجراست و زیرساخت های پست 230کیلوولت با تأمین خط لوله 16اینچ گاز آماده شده که تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه، اسکله نفتی حرا دارای ظرفیت تخلیه و بارگیری 14.5میلیون تن فرآورده های نفتی است، گفت: این پروژه با سرمایه گذاری 53میلیون یورو در حال اجرا است و قرار است تا خاتمه امسال به مرحله بهره برداری برسد.

همتی بیان کرد: مذاکرات لازم برای دریافت مجوز مرز رسمی صادرات فرآورده های نفتی فراوریی پالایشگاه نفت سنگین قشم صورت گرفته و به دنبال این هستیم که قبل از اتمام فاز نخست پالایشگاه، مجوز لازم را برای تسهیل فرایند صادرات فرآورده های نفتی فراهم کنیم.

استاندار هرمزگان تأمین و تربیت نیروهای متخصص بومی را از جمله وظایف محوله به صنایع فعال در استان برشمرد و گفت: در نشست با مدیران سه پروژه بهین پالایش، اسکله نفتی حرا و قشم مولد، مسائل این پروژه ها مورد آنالیز نهاده شد و مقرر شد که هر یک از این شرکت ها نسبت به تأمین و تربیت نیروهای متخصص بومی اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 دی 1399 بروزرسانی: 29 دی 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1412

به "فاز نخست پالایشگاه نفت سنگین قشم تا خاتمه سال افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاز نخست پالایشگاه نفت سنگین قشم تا خاتمه سال افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید