قرارداد کولی بالی در مسجدسلیمان پاره شد

به گزارش مجله جگوار، موسی کولی بالی چند سالی هست که در لیگ ایران حضور دارد. او در استقلال خوزستان کارش را آغاز کرد، به سپاهان رفت و بعد هم دوباره به خوزستان برگشت. رفت و آمدهای کولی بالی نشان می دهد او به چیزی جز پول فکر نمی کند که البته حق هم دارد چون به هر حال بازیکن خارجی وقتی به ایران می آید، فقط برای کسب درآمد خانواده اش را ترک نموده و آمده که انتظار دارد مبلغ قراردادش هم به موقع پرداخت گردد. موسی کولی بالی در استقلال خوزستان شرایط خوبی داشت و علاوه بر اینکه با این تیم قهرمان شد، مبلغ قراردادش را هم تمام و کمال گرفت. ظاهرا از آن سال فقط پاداش قهرمانی مانده بود که همه بازیکنان نگرفتند. بعد از آن به سپاهان رفت که آنجا هم به لحاظ اقتصادی شرایط خوبی داشت اما جدایی عبدا... ویسی از سپاهان و بازگشت او به استقلال خوزستان باعث شد او هم جدا گردد و برود.

قرارداد کولی بالی در مسجدسلیمان پاره شد

فقط به اصرار ویسی که به او قول داده بود یک فصل خوب دیگر را در خوزستان سپری کند. کولی بالی در دومین حضورش در استقلال خوزستان شرایط خوبی نداشت و از آنجا باز هم با ویسی راهی نفت مسجدسلیمان شد اما این بار هم ویسی خیلی زود جدا شد و رفت تا موسی تنها بماند. کولی بالی به خاطر اینکه قرارداد داشت به آن پایبند ماند تا مسجدسلیمانی ها هم طبق قرارداد، کار را پیش ببرند و مطالباتش را بدهند. او خیلی امیدوار بود که با ماندن نفت مسجدسلیمان در لیگ برتر، خیلی زود حق و حقوقش را بگیرد اما اینطور نشد. حدود 20 درصد از قرارداد موسی کولی بالی که 150 میلیون تومان می شد باقی ماند و این مدافع اهل اقتصادی به هر دری می زد که آن را بگیرد اما نمی توانست. کولی بالی خیلی کوشش می کرد اما می دید نمی تواند مطالباتش را بگیرد. به همین دلیل دست به یک کار عجیب زد.

-

او که با فولاد خوزستان مذاکره نموده بود و به توافق هم رسید در باشگاه نفت مسجدسلیمان حاضر شد و گفت در صورتی که مطالباتش پرداخت گردد، می ماند و قراردادش را تمدید می نماید. مسئولان نفت مسجدسلیمان هم که می خواستند بازیکنان لیست مهدی تارتار را نگه دارند و نفرات جدید را هم جذب نمایند، خیلی زود دست به کار شدند تا پول او را پرداخت نمایند. مبلغ مورد نظر جور شد و موسی کولی بالی هم با طبق قولی که داده بود قراردادش را تمدید کرد اما وقتی پول به او داده شد، ظاهرا کولی بالی در همان باشگاه، قراردادش را پاره کرد و رفت. آن هم وقتی که از زمان تمدید قراردادش با نفت مسجدسلیمان عکس هم گرفته شد.

به هر حال موسی کولی بالی با این کار عجیبش راهی اهواز شد و در آنجا هم با مسئولان باشگاه فولاد خوزستان برای حضور در این تیم عکس یادگاری انداخت. کولی بالی با فولاد خوزستان قراردادی 2 ساله بست که البته سال دوم آن مشروط است. هنوز دقایقی از این امضای انتشار این عکس یادگاری نگذشته بود که باشگاه نفت مسجدسلیمان گفت میخواهد از این بازیکن به خاطر داشتن قرارداد با نفت مسجدسلیمان و امضای قرارداد جدید با فولاد، شکایت کند. نکته جالب این است که باشگاه نفت مسجدسلیمان عکس کولی بالی در حال امضای قرارداد را منتشر کرد اما خبری از خود قرارداد نبود.

-

در طرف مقابل فولادی ها مدعی شدند موسی کولی بالی چند روز قبل و با حضور در اردوی تیم شان در شهرکرد، قرارداد رسمی امضا کرد اما از باشگاه خواست، فعلا خبر این انتقال را منتشر نکند تا مطالباتش را از باشگاه نفت مسجدسلیمان بگیرد. با این ادعا که البته هیچ عکسی از قرارداد مدافع اقتصادیایی منتشر نشده، حالا فولاد خوزستان هم می تواند از نفت مسجدسلیمان به خاطر امضای قرارداد با بازیکنی که قرارداد دارد، شکایت کند اما قبل از آن باید معین گردد اینکه فولادی ها مدعی هستند کولی بالی در شهرکرد قرارداد امضا نموده، درست است یا نه. اگر درست باشد کولی بالی می تواند بدون هیچ مسئله ای کارش را در فولاد خوزستان انجام دهد اگر اینطور نباشد، احتمالا شکایت نفت مسجدسلیمان به نتیجه می رسد که در این صورت طبق مقررات ممکن است کولی بالی 4 تا 6 ماه از حضور در میادین محروم گردد. ضمن اینکه باید غرامتی هم به باشگاه نفت مسجدسلیمان بپردازد. البته اگر نفت مسجدسلیمان، قراردادی برای شکایت داشته باشد چراکه ظاهرا این قرارداد توسط کولی بالی پاره شده و مدرکی در دسترس نیست.

کولی بالی: با نفت قرارداد رسمی ندارم

موسی کولی بالی ظاهرا از مسئولان باشگاه نفت مسجدسلیمان آنقدر دلخور است که می گوید به هیچ وجه حاضر به ادامه همکاری با این باشگاه نبود. کولی بالی بعد از اینکه با فولاد خوزستان قرارداد امضا کرد و بحث شکایت نفت مسجدسلیمان پیش آمد، در پست اینستاگرامی اش نوشت: با عرض سلام خدمت تمام طرفداران نفت، من دوست داشتم با این باشگاه همکاری کنم ولی متاسفانه این باشگاه اصلا به من احترام نگذاشت و دو ماه که لیگ تمام شده برای من بلیت نگرفت و من هنوز به کشورم برنگشتم. این باشگاه هر روز یک حرف به من زد و مبلغ باقی مانده قراردادم را به من نمی داد. من به دلیل بی احترامی ها و بدقولی هایی که شد تصمیم به جدایی از این تیم گرفتم. هنوز چند ساعت هم از این پست نگذشته بود که کولی بالی ترجیح داد همه پست هایش را پاک کند و فقط یک مطلب بنویسد. کولی بالی که انگار خیالش بابت بدون مدرک بودن نفت مسجدسلیمان برای شکایت راحت است، در پست جدید خود اینچنین نوشت: با سلام، حرف هایی برای گفتن هست که شاید بازگو کردن آن کار شایسته ای نباشد ولی لطفا قضاوت بی جا نکنید. 2 ماه است که لیگ تمام شده ولی من هنوز به کشورم برنگشتم و آقایان مبلغ باقی مانده قراردادم را پرداخت نم کردند و می گفتند اگر می خواهی به کشورت برگرد و 4 ماه دیگر باقی مانده قرارداد را می دهیم، چطور ممکن است من بعد از یک سال که برای کار کردن در ایران بودم بدون پول به کشورم برگردم، وقتی به آقایان گفتم باید باقی مانده مبلغ قراردادم را بدهید تا به کشورم روم هر روز یک حرف دروغ و هر روز یک قول دروغ به من دادند تا الان که 2 ماه لیگ تمام شده و من هنوز برنگشتم. در نهایت برای من شرط گذاشتند که در صورتی باقی مانده قراردادت را پرداخت می کنیم که یک فصل دیگر تمدید کنی. چطور ممکن است وقتی این تیم مبلغ قرارداد فصل قبل را به من پرداخت ننموده و اصلا به من احترام نگذاشد و هر روز قول و حرف های دروغ گفتند، من با این تیم تمدید کنم. در نهایت به دلیل بی احترامی ها و بدقولی ها تصمیم به جدایی گرفتم، ضمناً من هیچ قرارداد رسمی با نفت امضا نکردم و اگر قرارداد رسمی وجود دارد و باشگاه می تواند شکایت کند، یک هفته قبل من با فولاد مذاکره کردم و به توافق هم رسیدم. ناگفته ماند که حتی اگر با فولاد قرارداد نمی بستم حاضر به تمدید با این نبودم و قطعا برای فصل جدید به تیم دیگری می رفتم. ضمناً مقداری از باقی مانده طلبم به اضافه دو ماه حقوقم که به من پرداخت نشد را به باشگاه بخشیدم.

پرونده کولی بالی در کمیته مشخص وضعیت!

فریبرز محمودزاده رییس کمیته جابجایی سازمان لیگ در خصوص اینکه گفته می گردد موسی کولی بالی در روز دوشنبه در نفت مسجدسلیمان و روز سه شنبه با باشگاه فولاد خوزستان قرارداد امضا نموده، می گوید: یکی از مشکلاتی که فوتبال ما دارد اشراف نداشتن باشگاه ها و بازیکنان به مسائل حقوقی است و به همین دلیل شاهد ایجاد پرونده های زیادی در فوتبال هستیم و گاهی اوقات چنین مسائلی را می بینیم که یک بازیکن در فواصل کوتاه زمانی با دو باشگاه قرارداد امضا می نماید و مشکلاتی را برای باشگاه ها و بازیکنان به وجود می آید. از سوی دیگر از نظر سازمان لیگ تا زمانی که قراردادی در کمیته جابجایی ثبت نشده باشد ما مبنایی برای رسیدگی نداریم اما ثبت نشدن قرارداد نافی تخلف در عقد قرارداد نیست. اگر باشگاه نفت مسجدسلیمان آنطور که در رسانه ها اعلام نموده از باشگاه فولاد خوزستان شکایت کند در آن صورت طبق مقررات پرونده موسی کولی بالی به کمیته مشخص وضعیت فدراسیون فوتبال خواهد رفت البته به شرط آنکه شکایت باشگاه نفت مسجدسلیمان از مبانی حقوقی برخوردار باشد. گاهی اوقات هم باشگاه اول از این مساله می گذرد و شکایتی مطرح نمی نماید که در آن صورت مسئله ای پیش نمی آید.

9-1

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 237

به "قرارداد کولی بالی در مسجدسلیمان پاره شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد کولی بالی در مسجدسلیمان پاره شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید