مالزی سیاست های خود را با کاهش قیمت نفت تطبیق می دهد

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران: نخست وزیر مالزی گفت در بودجه این کشور بازنگری می نماید تا این کشور بتواند خود را با تاثیرات ناشی از کاهش درآمدهای فروش نفت و گاز به دلیل افت قیمت های جهانی تطبیق دهد.

مالزی سیاست های خود را با کاهش قیمت نفت تطبیق می دهد

با تور مالزی از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، قرار است روز سه شنبه نخست وزیر مالزی تغییر بعضی از سیاست های دولت و از جمله احتمالا بازنگری در بودجه را اعلام کند تا این کشور بتواند خود را با تاثیرات ناشی از کاهش درآمدهای فروش نفت و گاز به دلیل افت قیمت های جهانی تطبیق دهد.

نجیب رزاق، نخست وزیر مالزی، روز دوشنبه گفت: فردا صبح من تغییراتی را در سیاست های دولت اعلام خواهم کرد که مورد احتیاج هستند. این اقدام در راستای سناریویی که بر اساس آن ما باید فعالانه تر عمل کنیم، لازم است.

بودجه سال 2015 مالزی که در اکتبر 2014 ارائه شد، با این فرض تنظیم شده بود که قیمت نفت در رقم بشکه ای 100 دلار باقی خواهد ماند، در حالی که قیمت نفت برنت هم اکنون به کمتر از نصف کاهش یافته است.

رینگیت، واحد پول مالزی، در سال 2014، در بین بازارهای نوظهور آسیا بدترین عملکرد را از خود نشان داد و از ابتدای امسال میلادی تاکنون نیز 1.9 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

واحد پولی و بازار سهام مالزی، واکنش چندانی به خبر اعلام تغییر سیاست دولت این کشور نشان نداده است.

تحلیلگران مطمئن نیستند که مجیب رزاق، چه تغییر سیاست هایی را انجام خواهد داد، اما انتظار دارند که وی بر تعهد دولت برای پایین آوردن کسری بودجه مالزی تاکید کند.

اوبن پاراکولس، تحلیلگر مسائل اقتصادی در این باره گفت: این یک اقدام توازن بخش سخت است، اما ترجیح این خواهد بود که آنها تا جایی که می توانند به اهداف اقتصادی مشخص شده شان وفادار باقی بمانند.

کسری بودجه مالزی در سال 2015 باید به 3 درصد فراوری ناخالص داخلی این کشور برسد. این رقم در سال 2014، 3.5 درصد بود.

دولت مالزی احتمالا با استفاده از صرفه جویی های حاصل از حذف یارانه سوخت و درآمدهای ناشی از اقتصادیات بر مصرف که قرار است از ماه آوریل به اجرا گذاشته گردد، هدف رساندن کسری بودجه خود به 3 درصد را حفظ خواهد نمود.

67

منبع: تسنیم
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 452

به "مالزی سیاست های خود را با کاهش قیمت نفت تطبیق می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مالزی سیاست های خود را با کاهش قیمت نفت تطبیق می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید