نگرانی مجلس افغانستان از افزایش حملات طالبان و کاهش بودجه نهادهای امنیتی

به گزارش مجله جگوار، کمیسیون دفاعی و امنیتی مجلس افغانستان خاطرنشان کرد که کاهش یک میلیارد دلاری یاری های آمریکا به افغانستان بر فعالیت نهادهای امنیتی و دفاعی این کشور تأثیر مستقیم می گذارد.

نگرانی مجلس افغانستان از افزایش حملات طالبان و کاهش بودجه نهادهای امنیتی

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، محمدعارف رحمانی معاون کمیسیون امنیت داخلی مجلس افغانستان گفت که اگر آمریکا طرح کاهش یک میلیارد دلاری از یاری هایش را اجرایی کند، با امکان تشدید حملات طالبان ضربه بسیار جدی بر بدنه امنیت ملی افغانستان وارد می گردد.

وی اضافه کرد: امیدواریم مقامات آمریکایی و رهبران افغانستان با حل اختلافات خود و رسیدن به یک اجماع ملی ما را در برابر عملکرد جامعه جهانی قرار ندهند.

رحمانی تاکید نمود که نیروهای امنیتی افغان در حال حاضر نیز با کمبود بودجه روبرو هستند و رهبران سیاسی باید از تشدید مسائل نیروهای افغان جلوگیری نمایند.

به گزارش رادیو آزادی، ابرارالله مراد عضو کمیسیون امور دفاعی مجلس گفت که کاهش یاری ها نه تنها بر امنیت بلکه بر شرایط مالی و زندگی مردم افغانستان نیز تاثیر می گذارد.

لازم به ذکر است که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا پس از بی نتیجه بودن سفرش به کابل جهت انتها بحران انتخاباتی افغانستان گفت که یک میلیارد دلار از یاری ها به کابل کاهش خواهد یافت.

وی هشدار داد که اگر اشرف غنی و عبدالله اختلافاتشان را کنار نگذارند سال آینده میلادی نیز همین مقدار میزان یاری ها کاهش می یابد.

رویترز به نقل از منابعی در کنگره آمریکا نیز گزارش داد که وزارت خارجه آمریکا در نظر دارد تا یک میلیارد دلار را از صندوق 4.2 میلیارد دلاری مربوط به نیروهای امنیتی افغان کاهش دهد.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 974

به "نگرانی مجلس افغانستان از افزایش حملات طالبان و کاهش بودجه نهادهای امنیتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی مجلس افغانستان از افزایش حملات طالبان و کاهش بودجه نهادهای امنیتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید