پدیده تیم ملی فوتبال ایران در سال 98 معین شد

به گزارش مجله جگوار، یک جوان بوشهری پدیده تیم ملی فوتبال ایران در سال 98 لقب گرفت.

پدیده تیم ملی فوتبال ایران در سال 98 معین شد

به گزارش ، تیم ملی فوتبال ایران در سال 98 در کل شرایط سختی را پشت سر گذاشت.

مسئولان فدراسیون فوتبال پس از کوشش های بسیار و مذاکره با گزینه های متعدد اروپایی با مارک ویلموتس بلژیکی برای جانشینی کارلوس کی روش به توافق رسیدند.

ویلموتس سرمربی سابق شیاطین سرخ اروپا (لقب تیم ملی بلژیک) و ساحل عاج شروع خوبی در کشورمان داشت و تیم او با ارائه فوتبال تهاجمی طرفداران را به تداوم روز های خوبی که با کی روش داشت امیدوار کرد. فزونی 5 بر صفر مقابل سوریه و متوقف کردن کره جنوبی در ملاقاتی محبت آمیز به میزبانی استادیوم جام دنیای سئول با نتیجه یک بر یک آن هم با فوتبالی سراسر هجومی، پیروزی 2 بر صفر در خانه هنگ کنگ و رقم زدن سومین برد پرگل تاریخ فوتبال ایران برابر کامبوج با نتیجه 14 بر صفر، در روزی که بانوان ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای اولین بار توانستند مجوز ورود به استادیوم آزادی را به دست آوردند، روز های رویایی ای را برای ویلموتس رقم زد.

با این وجود دوران سراشیبی تیم ملی با سرمربی بلژیکی از 23 مهر و بازی با بحرین شروع شد. باخت یک بر صفر به شاگردان هلیو سوسا در استادیوم ملی منامه و در ادامه چالش های ویلموتس با فدراسیون فوتبال پیش از بازی با عراق که با باخت 2 بر یک تیم ملی به هم تیمی های بشار رسن همراه شد، شرایط سختی را برای یوز ها (لقب تیم ملی فوتبال ایران) در انتخابی جام دنیای ایجاد کرد.

در نهایت هم ویلموتس از تیم ملی کشورمان جدا شد و اکنون با طرح شکایت به فیفا و درخواست غرامت 6 میلیون یورویی، فدراسیون فوتبال ایران را درگیر پرونده بسیار خطرناکی نموده است.

با تمام این مصائب یکی از ماندگارترین کار های سناتور (لقب ویلموتس) در تیم ملی ایران استفاده از یک پدیده بوشهری به نام محمد محبی در تیم ملی است.

بازیکنی که یکی از مهم ترین عوامل صعود شاهین شهرداری بوشهر به رقابت های لیگ برتر نوزدهم بود و چشمان تیزبینی امیر قلعه نویی، این وینگر مستعد را گرفت تا او سر از سپاهان درآورد.

البته محبی که یکی از مهم ترین بازیکنان تیم ملی امید محسوب می شد، پیش از بازی برای زرد پوشان دیار نصف دنیا در لیگ برتر با حضور در مینی کمپ 3 روزه تیم ملی در تیرماه که با حضور بازیکنان لیگ فزونی کمتر دعوت شده به تیم ملی و همچنین بعضی چهره های باکیفیت لیگ یکی تشکیل شد، توجه ویلموتس را به خود جلب کرد.

برای اردوی پیش از بازی با هنگ کنگ، شرایط حضور محبی در تیم ملی فراهم نشد، اما او در سه بازی بعدی جزء بازیکنان ثابت ترکیب نهاده شد.

آن هم در شرایطی که ستاره ای مانند علیرضا دنیابخش به تیم ملی دعوت نمی شدند. ویلموتس از بازیکنانی مانند مهدی ترابی، اشکان دژاگه و وحید امیری کمتر استفاده می کرد و علی قلی زاده هم فقط برای ملاقات با عراق به اردو آمد.

محبی در حالی مقابل کامبوج، بحرین و عراق در فهرست 11 نفره ویلموتس نهاده شد که هنوز 20 سالش تمام نشده بود.

البته او تنها در بازی با عراق کامل در زمین حضور داشت و در بازی با کامبوج و بحرین به ترتیب 72 و 60 دقیقه برای ایران بازی کرد.

محبی با 222 دقیقه بازی برای تیم ملی مقابل کامبوج در گلزنی دبل کرد و در ملاقات با شاگردان کیسوکه هوندا (کامبوج) و سرتکو کاتانچ (عراق) هم به ترتیب برای مهدی طارمی و احمد نوراللهی پاس گل ارسال کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 18 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 926

به "پدیده تیم ملی فوتبال ایران در سال 98 معین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پدیده تیم ملی فوتبال ایران در سال 98 معین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید