چگونه خطر ابتلا به کرونا را در رفت وآمدهای روزانه کاهش دهیم؟

به گزارش مجله جگوار، برای یاری به این فرآیند مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های ایالات متحده (CDC) اخیراً مجموعه ای از دستورالعمل های معتبر را برای کارفرمایان منتشر نموده است. این رهنمودها شامل توصیه هایی در خصوص چگونگی کارآمدی بهتر کارکنان در هنگام رفت و آمد به و از مشاغل خود است تا این افراد دچار بیماری نیز نشوند. این مرکز به طور ویژه رفت و آمد به صورت انفرادی را توصیه می نماید.

چگونه خطر ابتلا به کرونا را در رفت وآمدهای روزانه کاهش دهیم؟

رفت وآمد انفرادی، بهترین گزینه

در راهنمای منتشر شده توسط CDC پیاده روی، استفاده از دوچرخه و رانندگی با وسیله شخصی را بهترین راه جلوگیری از ابتلا به ویروس کووید19 در راستا رفت و آمد به محل کار می داند. همچنین توصیه شده که به منظور تشویق کارگران برای عدم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، کارفرما باید مشوق های اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهد.

طبق گفته برایان لابوس، دکترا و استادیار دانشکده بهداشت عمومی در دانشگاه نوادا، لاس وگاس، مترو، اتوبوس و عابربانکها مکانهایی هستند که افراد برای مدت طولانی در تماس نزدیک با هم هستند. بدیهی است که این اماکن خطر قرار دریافت در معرض کروناویروس را افزایش می دهد. با رفت و آمد فردی یا استفاده مشترک افراد تنها یک خانواده با یک اتومبیل، قرار دریافت در معرض دیگران را به حداقل می رسانید و خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهید.

نگرانی درباره رفت و آمد کارمندان به حدی است که بعضی از کارشناسان هشدار داده اند که این تغییر سیاست، باعث ترافیک سنگین شده و زمینه ای برای تشدید آلودگی هوا شود. همچنین ممکن است افراد کم درآمد و دارای معلولیت جسمی نیز ممکن است آسیب هایی را متحمل شوند. پاسخ راهنمای مرکز CDC برای افراد کم درآمد ارائه مشوق اقتصادی از سوی کارفرمای آنهاست.

با این حال، تعداد افرادی که ناچارند از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نمایند هرچه کمتر باشد، احتمال ابتلا و انتقال بیماری نیز کمتر است. در صورت امکان باید از بعضی از این نیروها به صورت دورکاری استفاده کرد. حال سوال ایجاست که در راستا رفت و آمد چه تدابیری را اجرا کنیم تا در حد امکان، خود را در برابر ابتلا به کرونا ایمن سازیم؟ اقدامات زیر می تواند تا حد زیادی یاری نماینده و سازنده باشد:

ـ قبل و بعد از هر سفر درون شهری خود، دستان خود را با آب و صابون به مدت 20 ثانیه بشویید و یا دست خود را به ضدعفونی نماینده ای به الکل حداقل 60 درصد آغشته کنید.

ـ از دست زدن به چشم ، بینی یا دهان خودداری کنید.

ـ حتما هنگام سرفه و عطسه جلوی دهان خود را بپوشانید و ماسک یا دستمال استفاده شده را در سطل زباله ریخته و دستان خود را بشویید یا بعد از سرفه یا عطسه، از ضدعفونی نماینده دست بهره ببرید.

ـ حداقل 2 متر با سایر افرادی که با آنها زندگی نمی کنید ـچه در محل کارتان و چه در همسایگی شماـ فاصله داشته باشید.

ـ وقتی نمی توانید فاصله فیزیکی بین خود و دیگران را حفظ کنید، حتما از یک ماسک پارچه ای برای پوشاندن دهان و بینی خود بهره ببرید. پوشیدن ماسک در وسائل حمل و نقل عمومی به دیگران نشان می دهد که شما سعی دارید علاوه بر خود ، جامعه را نیز در امان نگه دارید.

ـ وقتی بیمار هستید یا در نزدیکی و ارتباط با یک بیمار کرونایی بوده اید، در خانه بمانید و در اماکن عمومی حاضر نشوید.

ـ اگر از امکانات بهداشتی کافی برخوردار نیستید تا حد ممکن از رفت و آمد و سفر پرهیز کنید تا خطر ابتلا را تا حد ممکن پایین بیاورید.

منبع: همگردی
انتشار: 23 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1157

به "چگونه خطر ابتلا به کرونا را در رفت وآمدهای روزانه کاهش دهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه خطر ابتلا به کرونا را در رفت وآمدهای روزانه کاهش دهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید