مصاحبه با دانشجویان ایرانی قرنطینه کرونا

به گزارش مجله جگوار، یکی از دانشجویان مقیم چین با بیان اینکه هیچ مسئله ای در محیط قرنطینه وجود ندارد، گفت: یک مرکز خرید در هانکو عامل انتشار ویروس کرونا بوده است.

مصاحبه با دانشجویان ایرانی قرنطینه کرونا

به گزارش، بابک قهرمانی دانشجوی مقیم چین با اشاره به شرایط دانشجویان قرنطینه شده، گفت: اکنون 6 روزه از قرنطیه بودن ما می گذرد و خوشبختانه هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به کرونا مشاهده نشده است.

وی با بیان اینکه از روزی که وارد قرنطیه شده ایم آزمایش ها لازم اجرا شده است، افزود: هر روز شرایط جسمانی و سلامت ما چک می شود و در این رابطه روز گذشته آمایش اصلی گرفته شد که فردا نتیجه آن مشخص می شود.

قهرمانی با تاکید بر اینکه تا به امروز هیچ کدام مسئله ای نداشته ایم، شرح داد: تمام دوران قرنطیه را در اینجا خواهیم ماند و در این باره اجازه خروج نداریم.

وی در پاسخ به این سوال که چه زمانی دوباره به چین باز خواهی گشت، گفت: ثبت نام کلاس ها از 14 فوریه آغاز می شود و کلاس ها نیز از 17 فوریه به صورت آنلاین آغاز خواهد شد.

قهرمانی با تاکید بر اینکه تا 2 الی 3 ماه آینده برای ادامه کلاس ها به چین باز خواهیم گشت، افزود: دانشگاه چند اپلیکشین معرفی کرده تا به واسطه آن ها کلاس ها برگزار شود.

وی با بیان اینکه شرایط شهر ووهان نسبت به سایر شهر ها تفاوت داشت و دوره قرنطینه نیز در آن بیشتر است، گفت: تا عادی شدن شرایط به چین باز نخواهیم گشت.

این دانشجو مقیم چین در پاسخ به این سوال که آیا دانشجوی ایرانی در حین بازگشت شما به کشور در چین باقی ماند یا خیر، افزود: بله برخی از دانشجویان که در آنجا ازدواج کرده بودند به کشور بازنگشتند.

وی ادامه داد: خوشبختانه تمامی ایرانیان در شهر ووهان خودشان را قرنطینه کرده بودند از این رو هیچ کدام به کرونا مبتلا نشده بودند.

قهرمانی در پاسخ به این سوال که آیا رستوران ها در چین نسبت به عرضه سوپ خفاش اقدام می کرد، گفت: سه سال از اقامت من در چین می گذرد و تا به امروز چنین چیزی ندیده بودم.

وی ادامه داد: در حوالی دانشگاه محل تحصیل ما رستورانی برای صرف خفاش وجود نداشت، اما رستورانی سمت هانکو چین سوپ خفاش را عرضه می کرد.

این دانشجوی مقیم چین یادآور شد: طبق بررسی های اجرا شده گویا رستوران مذکور از یک مرکز خفاش ها را خریداری کرده بوده که عامل شیوع هم همان مرکز خرید اعلام شد.

سیدمحمدشهاب شاه احمدقاسمی دیگر دانشجوی مقیم چین که در قرنطینه به سر می برد گفت: شرایط سلامت ما به صورت مستمر بررسی می شود و تا به امروز مسئله ای وجود نداشته است.

وی با تاکید بر اینکه به مدت 10 سال مقیم چین هستم، افزود: تا به امروز با چنین معضلی در چین روبرو نشده بودم.

این دانشجوی مقیم چین با بیان اینکه با خارج شدن شهر ووهان از شرایط قرنطینه به چین باز خواهیم گشت، شرح داد: منتظر جواب آزمایش های نهایی هستیم.

منبع: میزان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 803

به "مصاحبه با دانشجویان ایرانی قرنطینه کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصاحبه با دانشجویان ایرانی قرنطینه کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید