گوایدو نتایج مذاکرات نروژ را کم ارزش دانست

به گزارش مجله جگوار، خوان گوایدو در جمع مخالفان دولت گفت فقط پیشنهاد نروژی ها درخصوص پذیرش نقش میانجی گری آنالیز کردیم و با دولت کنار نمی آییم.

گوایدو نتایج مذاکرات نروژ را کم ارزش دانست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، خوان گوایدو رئیس جمهور خودخوانده و رهبر مخالفان دولت ونزوئلا، روز یک شنبه با کوچک شمردن نتایج مذاکره با دولت قانونی کاراکاس در نروژ بیان کرد تا استعفای دولت اعتراضات ادامه خواهد داشت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، گوایدو در جمع معترضین در یکی از شهرهای ونزوئلا گفت: این مذاکره نیست، این گفت وگو نیست و اضافه کرد تیم او فقط به پیشنهاد دولت نروژ برای میانجی گری پاسخ داد.

او تأکید کرد هر راه حلی برای خروج ونزوئلا از بحران شامل کنار کشیدن نیکلاس مادورو رئیس جمهور این کشور و دادن اجازه به دولت انتقالی برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است.

گوایدو گفت: اگر غصب [دولت توسط مادورو] را سرانجام دهیم، یک دولت انتقالی و انتخابات آزاد داشته باشیم، کار به انجام می رسد. در غیر این صورت در خیابان ها می مانیم.

از ماه ژانویه امسال میلادی (دی 1397) تا کنون پس از آن که گوایدو خود را رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا نامید و خواهان کناره گیری مادورو شد، این کشور دچار بحران سیاسی شد.

از سوی دیگر دولت آمریکا که حامی گوایدو است با تشدید فشارهای مالی و تهدید نظامی، کوشش دارد مادورو را مجبور به استعفا کند.

مادورو، رئیس جمهور قانونی ونزوئلا، گوایدو را عروسک خیمه شب بازی آمریکا می داند. حزب سوسیالیست حاکم در ونزوئلا خواهان میانجی گری نروژ در قبال بحران کاراکاس شد اما مخالفان به این مذاکرات خوش بین نبوده و مدعی هستند مادورو از مذاکره به عنوان حربه ای برای ماندن در قدرت استفاده می نماید.

نروژی ها روز شنبه بیان کردند هفته آینده نمایندگان دولت ونزوئلا و مخالفان به اسلو بازمی گردند تا مذاکرات را ادامه دهند.

نروژ بارها در مذارکات مختلف نقش میانجی را ایفا نموده است. برای مثال می توان به مذاکرات صلح میان دولت کلمبیا و شورشیان چپ گرا در سال 2016 اشاره نمود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 5 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 210

به "گوایدو نتایج مذاکرات نروژ را کم ارزش دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوایدو نتایج مذاکرات نروژ را کم ارزش دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید