مسئولان از سلیقه ای عمل کردن پیرامون موضوع آب پرهیز نمایند

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران، سعید ناجی بعدازظهر سه شنبه در نشست شورای حفاظت از منابع آب استان سمنان به میزبانی سالن غدیر استانداری بابیان اینکه سمنان ازجمله استان های خشک و کم آب کشور به شمار می رود، ابراز داشت: در برنامه های کوتاه مدت می توان از طریق صرفه جویی مصرف آب در ادارات، بخش کشاورزی و حوزه خانگی اقدام کرد اما قطعاً برای تأمین آب در درازمدت باید از هم اکنون به فکر چاره اندیشی بود.

مسئولان از سلیقه ای عمل کردن پیرامون موضوع آب پرهیز نمایند

وی بابیان اینکه بحث آب ازجمله موضوعات امنیتی و بسیار حساس است، اضافه نمود: مسئولان استان سمنان درباره مواردی نظیر انتقال آب باید با هوشیاری مسائل را پیگیری و از عمل کردن سلیقه ای در این حوزه به طور جد پرهیز نمایند.

معاون استاندار سمنان بابیان اینکه باید به دنبال راهکارهایی برای مدیریت بهتر منابع آبی باشیم، ابراز داشت: در حوزه انتقال و مدیریت آب با چالش های جدی روبرو هستیم که برای تحقق این گام در وهله نخست باید مدیریت واحد و یکپارچه برای نظم بخشی به آن تعریف گردد.

ناجی در ادامه توضیح داد: 86 درصد مصرف آب در بخش کشاورزی است لذا با توجه به اینکه موضوع اصلاح الگوی مصرف و تغییر الگوی کشت به صورت جدی در استان تعریف گردیده است لذا باید مسئولان جهاد کشاورزی بهره برداران را به کاشت ارقام با احتیاج آبی کمتر بیشتر تشویق نمایند.

وی اضافه نمود: علیرغم آنکه اوج پیک مصرف آب در تابستان را رد کردیم اما نباید این موضع بهانه ای برای مصرف بیشتر آب باشد لذا انتظار می رود مسئولان از هر تریبونی که می توانند مردم را به استفاده درست از منابع آب ترغیب نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 41

به "مسئولان از سلیقه ای عمل کردن پیرامون موضوع آب پرهیز نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئولان از سلیقه ای عمل کردن پیرامون موضوع آب پرهیز نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید