معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بیرجند: هیچ اقتصادی برپایه اقتصاد نفتی رشد نکرده است، پیشرفت شرکت های دانش بنیان در گرو خود اتکایی، بچه پولدارها کارآفرین نمونه نمی شوند

به گزارش مجله جگوار، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: ما نباید به اقتصاد نفتی و دولتی وابستگی داشته باشیم بلکه باید روی پای خودمان باستیم این را باید بدانید هیچ اقتصادی برپایه اقتصاد نفتی رشد نکرده است . به گزارش خبرنگار از ؛ سورنا ستاری دوشنبه شب در شورای اداری خراسان جنوبی،گفت: عمده دروسی که در دانشگاه ها آموزش داده می گردد به درد آن ها نمی خورد چون بومی نمی شوند.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بیرجند: هیچ اقتصادی برپایه اقتصاد نفتی رشد نکرده است، پیشرفت شرکت های دانش بنیان در گرو خود اتکایی، بچه پولدارها کارآفرین نمونه نمی شوند

وی با بیان اینکه باید بدانیم تمام کارآفرینان نمونه از زیرزمین ها به بیرون آمده اند، اضافه نمود: در حال حاضر در حوزه آموزش 33 میلیون جوان و چهار و نیم میلیون دانشجو وجود دارد که تا کنون در تاریخ هیچوقت در این حوزه خرج نکرده ایم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه اقتصاد نفتی امروز به ما می گوید همه چیز با پول درست می گردد و دانش را می توان با پول خرید، گفت: اما باید بدانیم هیچ کشوری بر پایه منابع زیرزمینی رشد نکرده است و هیچ بچه پولداری نمی تواند کارآفرین نمونه باشد.

وی با بیان اینکه انسانی که زجر نکشیده باشد به هیچ جایی نمی رسد، اعلام کرد: اتفاقی که قرار است در شرکت های دانش بنیان بیفتد احتیاج به یک محیط و اکوسیستم دارد.

ستاری با اشاره به اینکه کارآفرینی باید یک ارزش در استان باشد، اعلام کرد: کشور ایران پس از انقلاب اسلامی مجهزترین امکانات را داشت اما در زمان جنگ به دلیل نداشتن آموزش لازم نتوانست به درستی از آن ها استفاده کند.

وی با بیان اینکه تا ماشین سازی انجام ندهیم و طراحی نداشته باشیم صنعت گر نمی شویم، گفت: چیزی که باعث می گردد اقتصاد دانش بنیان گردد محیط اطراف است.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه پارک علم و فناوری استان نباید مشکل فضا داشته باشد در صورتی که بسیاری از ساختمان های اداری استان خالی است، اضافه نمود: باید بینش و محیط کارآفرینی در استان به عنوان ارزش مد نظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه هیچ کس نمی تواند جلوی انسان های با اعتماد به نفس بالا را بگیرد، گفت: هدف ما برای عوض کردن جامعه پرورش انسان هایی با اعتماد به نفس بالا است.

ستاری با اشاره به اینکه فروش زعفران کشور 9 میلیارد دلار است و 95 درصد زعفران جهان را فراوری می کنیم، اعلام کرد: پژوهش اگر با پول دولت باشد محصول مرغوبی از آن برای مردم خروجی نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه تبدیل اقتصاد نفتی به اقتصاد علمی و فناوری هیچ چیزی جز اکوسیستم و محیط نیست، گفت: سرمایه بخش خصوصی باید به سمت پژوهش حرکت کند و دانشگاه ها باید بدانند بیش از 15 درصد نباید متکی به پول دولت باشند.

وی ادامه داد: ما نباید به اقتصاد نفتی و دولتی وابستگی داشته باشیم بلکه باید روی پای خودمان باستیم این را باید بدانید هیچ اقتصادی برپایه اقتصاد نفتی رشد نکرده است .

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با اشاره به اینکه کسب و کارهای جوانان نباید بسته گردد، اضافه نمود: شرکت های دانش بنیان را کسی حق ندارد ببندد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه های استان باید محور حرکت جوانان استان شوند، گفت: مسائل استان از بیرون حل نمی گردد بلکه باید پیشنهادات از داخل استان داده گردد.

ستاری با بیان اینکه محیط کارآفرینی و اهمیت دادن به جوانان باید بر استان حاکم گردد، اعلام کرد: فرهنگ بودجه دولتی باعث می گردد فرهنگ و ماهیت کارآفرینی سرکوب گردد.

ط.امنبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 31 اردیبهشت 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 125

به "معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بیرجند: هیچ اقتصادی برپایه اقتصاد نفتی رشد نکرده است، پیشرفت شرکت های دانش بنیان در گرو خود اتکایی، بچه پولدارها کارآفرین نمونه نمی شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در بیرجند: هیچ اقتصادی برپایه اقتصاد نفتی رشد نکرده است، پیشرفت شرکت های دانش بنیان در گرو خود اتکایی، بچه پولدارها کارآفرین نمونه نمی شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید