می خواهیم ذائقه روسها را به ترب تالش عادت دهیم

به گزارش مجله جگوار، مدیر جهاد کشاورزی تالش گفت: در حال حاضر ترب تالش فقط مصرف داخلی دارد و ما می خواهیم این محصول را به روسیه صادر کنیم.

می خواهیم ذائقه روسها را به ترب تالش عادت دهیم

علی موسوی در گفت و گو با خبرنگاران، با بیان اینکه شهرستان تالش قطب فراوری ترب در استان است، گفت: در تالش، ترب به سه صورت شیشه ای، ترب سفید و ترب سیاه فروخته می گردد.

موسوی با اشاره به اینکه به طور معمول 400تا 60هکتار از اراضی این شهرستان به کشت ترب اختصاص می یابد، خاطرنشان کرد: ترب های تالش به طور معمول در بازارهای تالش، رشت و همچنین در استان اردبیل مشتریهای فراوانی دارند.

وی با بیان اینکه ترب به دلیل خاصیت غذایی و درمانی که دارد جزء گیاهان دارویی نیز محسوب می گردد، توضیح داد: سال جاری نیز کشاورزان از کشت این محصول در شهرستان استقبال خوبی داشتند.

مدیرجهاد کشاورزی تالش با بیان اینکه این روزها برداشت ترب از ییلاقات و اراضی بالادست این شهرستان در حال اجرا است، گفت: کشت ترب و دیگر محصولات دوم کشاورزی منجر به ارتقای درآمد کشاورزان می گردد.

وی در خصوص صادرات ترب تالش به کشورهای حاشیه خزر گفت: در حال حاضر صادرات این محصول به دیگر کشورها انجام نشده است، اما برنامه داریم ذائقه روسها را به خوردن ترب عادت دهیم و بازارهای این کشور را جذب کنیم.

به گزارش خبرنگاران، ترب سفید دارای ویتامین های آ، ب، و ث فراوان و همچنین آهن، فسفر و کلسیم است. کالری آن کم است و خوردن آن به تسریع هضم غذا یاری می نماید به همین جهت برای رژیم غذایی مناسب و مورد توجه است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 بهمن 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 55

به "می خواهیم ذائقه روسها را به ترب تالش عادت دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "می خواهیم ذائقه روسها را به ترب تالش عادت دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید