نخستین انجمن مفاخر گیلان در انزلی افتتاح شد

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران، پیش از ظهر چهارشنبه با حضور مسئولان نخستین انجمن مفاخر استان گیلان در شهرستان انزلی افتتاح شد.

نخستین انجمن مفاخر گیلان در انزلی افتتاح شد

رئیس انجمن مفاخر گیلان در این مراسم یکی از اهداف تاسیس این انجمن را آنالیز راه های توسعه فرهنگ گیلان عنوان و اظهار کرد: برگزاری جلسات مستمر با محوریت موضوعات تخصصی، علمی و پژوهشی در زمینه گیلان شناسی، تبادل تجربه و هم اندیشی سبب می گردد بتوانیم به اطلاعات مورد احتیاج در زمینه تهیه کتاب سال دست یابیم.

ابراهیم صفری به برخی از اهداف این انجمن اشاره نمود و اضافه کرد: برگزاری نکوداشت برای مفاخر استان گیلان زمینه بازشناسی آنها را فراهم نموده و سبب الگوبرداری نسل جوان از این مفاخر می گردد.

وی با بیان اینکه انجمن مفاخر با بومی سازی در شهرهای مختلف و آنالیز و جمع آوری اطلاعات توسط کارگروه های تخصصی و علمی می تواند این اطلاعات را برای بازشناسی، حفاظت و انتقال در اختیار جامعه به ویژه نسل جوان قرار دهد، گفت: جمع آوری این اطلاعات سبب شناخت بیشتر نسبت به غنای فرهنگی گیلان و شهرهای مختلف آن می گردد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی نیز در ادامه این برنامه اظهار کرد: در شهرستان انزلی بیشترین تعداد انجمن های فرهنگی و هنری راه اندازی گردیده است.

فرهاد رحمان زاده یکی از آسیب ها و مسائل در شهرستان انزلی را نبود همت برای اجرای برنامه های جمعی اظهار داشت و اضافه کرد: راه اندازی این انجمن ها به این مهم یاری می نماید.

وی با بیان اینکه متاسفانه انجمن هنرهای تجسمی تنها انجمن غیرفعال انزلی است، ادامه داد: براساس برنامه ریزی های اجرا شده جلسات انجمن مفاخر انزلی روزهای پنجشنبه هر هفته در ادامه فرهنگ و ارشاد اسلامی انزلی برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 5 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 42

به "نخستین انجمن مفاخر گیلان در انزلی افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین انجمن مفاخر گیلان در انزلی افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید