گلخانه ای به قیمت آرامش و آزادی

به گزارش مجله جگوار، به گزارش خبرنگاران، همه چیز از آن جایی آغاز شد که همسرش مصدومیت جدی پیدا کرد، شغل همسرش نصاب پرده بود و به خاطر آسیب دیدگی بار زندگی به روی دوش زن خانواده افتاد قبل از اسیب دیدگی همسرش، بازاریاب یکی از شرکت های بیمه گر بود اما پس از این اتفاق، تصمیم می گیرد با توجه به پس انداز اندکی که داشته با اعطای وجهی به یکی از مشتریان شرکت بیمه که در کار خرید و فروش گل و گیاه بوده مبلغی هنگفت را به عنوان سود حاصل از مزارعه دریافت کند.

گلخانه ای به قیمت آرامش و آزادی

خانم ن. صمدی برای اداره زندگی مصمم به شروع کار جدید آن هم در حوزه گل و گیاه می گردد، در این اقدام که حتی پیش نویس قراردادی هم برای آن تنظیم نمی گردد، آقای قربانی به عنوان فردی که ادعا داشته به هر میزان که او سرمایه در اختیارش قرار دهد تا به طور تقریبی تا 30 درصد سود حاصله را ماهانه در حساب او واریز خواهد نمود، در مرتبه نخست مبلغی معادل 15 میلیون تومان از خانم صمدی دریافت می نماید.

هرچند مبلغ بسیار ناچیزی را در ماه نخست به صورت کارت به کارت برای این خانم واریز می نماید اما در ادامه با تقاضای پول بیشتر و در مقابل بالا بردین درصد سود تا 45 درصد او را ترغیب می نماید تا خانم صمدی هرآنچه دارد را بفروشد و آن چیزی را هم که ندارد در قالب قرض از دوستان و همسایگان قرض کند و بدون دریافت حتی یک امضا از جانب فرد مدعی آن مبلغ را که به 125 میلیون تومان رسیده بود را به حسابش واریز کند.

خانم صمدی به دلیل وضعیت اقتصادی خوب آقای قربانی و دوستی تقریبا نزدکی که با همسر این فرد برقرار می نماید حتی تصورش را نمی کرد تا فردی با یک خودرو لوکس و خانه ای در گران ترین منطقه شهر، چشم به 125 میلیون تومان یک سرپرست خانواده بدوزد.

خانواده ای که همسر او به دلیل سقوط از روی بلندی اندام های تحتانی اش با فلج دائمی همراه شده بودند و دو دانش آموز 8 و 12 ساله تمام امیدشان به دستان مادری بود که تا روزهای پیش از یک تلفن قفل شده بود.

تماس با نیروهای انتظامی برای ارایه گزارش یا دریافت سرنخ های جدید از خانواده متمول آقای قربانی که هیچ نام و نشانی جز مالکیت یک کانکس مستهلک مستقر در یک زمین بایر که قرار بوده او پیمانکار آن گردد وجود نداشت.

در اظهاراتی که آقای قربانی به طور شفاهی برای این مددجوی زن ارایه داده بود مالکیت زمین و برقرار بودن یک گلخانه مطرح شده و بابت همین هم مبالغ جذب شده بود اما با تحقیقات بیشتر و کشف محل مذکور مشخص می گردد که فرد مدعی هیچ حقوقی در آن زمین وعده شده نداشته و تنها برای واگذاری عملیات زراعی توسط او کانکسی از وی در محل مستقر شده بود.

قرض از دوستان حتی مدرسه ای برای یک کسب و کار پر سود و واریز مبلغی سنگین برای فردی که با وجود در اختیار داشتن مدارک به اصلاح معتبر شناسایی او اما بعد از جستجویی 18 ماهه هیچ اثری از او و بستگانش یافت نشد خانم صمدی را به گواهی پزشکی مورد تایید سکته نموده و در پی عوارض آن گرفتار تشنج های عصبی است(. مدارک اختلال روانی نامبرده و بستری شدن مدت مشخصی بابت این مشکل در آرشیو بیمارستان اعصاب و روان ابن سینای استان فارس موجود است).

خانم صمدی که خودش هم خیانت مشتری موجه و با وقار شرکت بیمه ای را که او برای مدت 1 سال در آنجا کار می نموده است را باور ندارد در پی این اشتباه 4 شاکی خصوصی دارد که آن ها نیز با دریافت سودهایی نه به اندازه میزان مقرر شده از سوی آقای قربانی اما با درصد بالا به نوعی فریب خورده بودند مدعی مبالغ پرداختی خود به این بانوی شیرازی هستند.

در روندی که این مددجو بابت بدهی سنگین خود به طلبکاران روانه زندان شده هرچند یکی از دوستان نزدکی و چندین ساله او از کل مبلغ پرداختی خود با اشراف کامل به مشکل ایجاد شده برای خانم صمدی صرف نظر نموده اما بابت الباقی 95 میلیونی این سرپرست خانواده همچنان در حبس به سر می برد.

ستاد دیه با احراز ناتوانی اقتصادی بنا به سقف مشخصی که برای بعضی جرایم غیرعمد اختصاص می دهد تا به امروز این مبلغ را به 60 میلیون تومان کاهش داده اما این زندانی که بنا به یک وعده صوری تمام دارایی خود و خانواده اش را فروخته دیگر برای تامین این بدهی تقریبا نصف شده آهی در بساط ندارد.

خانم صمدی 33 ساله بوده و با عنوان محکومت اقتصادی ناشی از صدور چک از تیر ماه سال گذشته (1396) در یکی از زندان های استان فارس تحمل حبس می نماید. همسر این فرد ناتوان حرکتی و آسیب دیده است و حالا دو فرزند این خانواده حسرت یک بار دیگر بودن در کنار پدر و مادر را می خورند.

نیکوکارانی که تمایل دارند در جریان آزادی این بدهکارِ غیربزهکار مشارکت نمایند، می توانند با روابط عمومی ستاد دیه کشور به شماره 15 88916012 تماس حاصل نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 142

به "گلخانه ای به قیمت آرامش و آزادی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلخانه ای به قیمت آرامش و آزادی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید