آخرین ایستگاه خط یک مترو شیراز اسفند افتتاح می گردد

به گزارش مجله جگوار، خبرنگاران/فارس رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز گفت: آخرین ایستگاه خط یک مترو در شیراز با نام وکیل الرعایا، اوایل اسفند سال جاری آماده افتتاح می گردد.

آخرین ایستگاه خط یک مترو شیراز اسفند افتتاح می گردد

سولماز دهقانی شنبه 14 دی در حاشیه بازدید از فرایند تکمیل ایستگاه وکیل الرعایا به عنوان آخرین ایستگاه از ایستگاه های خط یک متروی شیراز، گفت: این ایستگاه به دلیل موقعیت ویژه و قرار داشتن در محدوده بافت تاریخی شیراز، با معماری خاصی احداث شده است.

او با اشاره به اینکه کوشش شده فضای داخلی ایستگاه وکیل الرعایا متناسب با فضای پیرامونی باشد، گفت: کوشش این بوده که بافت معماری درون ایستگاه با فضای بیرونی آن همخوانی داشته باشد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شیراز با بیان اینکه ایستگاه های مترو بخشی از فضاهای اثرگذار شهری است، گفت: زیبایی داخلی ایستگاه ها برای فضای بیرونی آن نیز جذابیت ایجاد می نماید که خوشبختانه معماری جالب این ایستگاه می تواند این نقش را ایفا نماید.

دهقانی به استفاده چشمگیر کلان شهرهای پیشرفته جهان از تمام فضاهای شهری اشاره و اضافه نمود: در بعضی شهرها ایستگاه های مترو روایت گر تاریخ و فرهنگ آن شهر یا کشور است و این موضوع نشان می دهد که علاوه بر جنبه زیباشناختی، موضوعات فرهنگی، تاریخی گردشگری و ترغیب و یا هدایت گردشگران نیز می تواند مورد توجه قرار گیرد.

رئیس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در پاسخ به این سؤال که چرا این طرح ها در سایر ایستگاه های شهر اجرا نشده، توضیح داد: ایستگاه های دیگری که چنین قابلیتی داشتند -ازجمله ایستگاه زندیه- در دوره گذشته به بهره برداری رسیده بودند اما کمیسیون گردشگری شورای پنجم موضوع زیباسازی فضاهای شهری ازجمله ایستگاه های مترو را در دستور کار خود قرار داده و طراحی معماری این ایستگاه نیز به همین دلیل در حال اجرا است.

وی در عین حال تأکید کرد: البته در بعضی از ایستگاه های قبلی هم امکان بعضی تغییرات وجود دارد که امکان سنجی این موضوع را در کمیسیون گردشگری آنالیز می کنیم.

دهقانی با تأکید بر ضرورت برنامه ریزی به موقع برای رعایت جوانب مختلف در احداث ایستگاه های خط دوم متروی شیراز، اظهار داشت: ما برای ایستگاه های به جامانده از خط یک و همچنین خطوط دیگر مترو کوشش خواهیم کرد که با الهام از فضای هم جوار هر ایستگاه از معماری مرتبط استفاده کنیم و یا اینکه در ایستگاه های مختلف، هنرهای دستی و یا فرهنگ اصیل، سنتی و بومی شیراز را از این طریق به تصویر بکشیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 727

به "آخرین ایستگاه خط یک مترو شیراز اسفند افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین ایستگاه خط یک مترو شیراز اسفند افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید