تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور 1401 چه اندازه است؟

به گزارش مجله جگوار، معاون آموزش متوسطه درباره مقدار تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور 1401 و سال های آینده شرح داد.

تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور 1401 چه اندازه است؟

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، علیرضا کمرئی معاون آموزش مبه وسیلهه ، درباره مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تغییرات کنکور سراسری از سال 1402 اعلام کرد: این مصوبه ناظر به تغییراتی در سال 1402 خواهد بود به این معنا که سوابق تحصیلی دانش آموزان به مقدار 60 درصد در پذیرش آن ها اثر خواهد داشت.

او ادامه داد: دانش آموزانی که برای سال 1401 در نظام آموزشی پایه دوازدهم بوده و داوطلب کنکور می شوند تاثیر سوابق تحصیلی در این آزمون را به صورت تاثیرمثبت 40 درصدی مشاهده می نمایند که این موضوع طبق قانون پیش می رود.

معاون آموزش مبه وسیلهه اظهار کرد: آموزش و پرورش موظف بوده است تا در رویه های برگزاری آزمون به منظور اطمینان بخشی بیشتر ملاحظاتی انجام دهد که خوشبختانه جلساتی در این زمینه تشکیل شده است و در حال برنامه ریزی برای آزمون هایی با اعتبار بیشتر و استاندارد نسبی بالاتر انجام دهد.

راهکاری برای جلوگیری از تاثیر چند ساعته کنکور بر سرنوشت تحصیلی داوطلبان

کمرئی تاکید نمود که دانش آموزان نگرانی بابت فرایند برگزاری کنکور نداشته باشند خودشان را برای یادگیری موثر آماده نمایند و در کنار آن به تاثیر سوابق تحصیلی هم توجه داشته باشند که لازمه این موضوع مطالعه عمیق است.

او افزود: از 1402 هم با تاثیر 60 درصدی سوابق تحصیلی تاثیر نظام آموزشی را بر آینده تحصیلی دانش آموزان از حیث ورود به دانشگاه بیشتر شاهد خواهیم که اتفاقی مثبت است.

معاون آموزش مبه وسیلهه گفت که به این ترتیب نگرانی که خانواده ها و دانش آموزان داشتند که تصور می کردند سرنوشت تحصیلی آن ها طی چند ساعت معین می شوند، کمرنگ شده و 12 سال تحصیل اثرگذار خواهد بود.

اما و اگر حذف دروس عمومی از کنکور 1402

به گفته کمرئی این مصوبه سعی دارد بین سنجش و پذیرش جدایی قائل گردد به همین علت به دانشگاه ها اجازه داده است تا براساس سوابق تحصیلی و حتی نمره ای که در آزمون برگزار شده به وسیله سازمان سنجش با اثرگذاری 40 درصدی، اگر لازم بداند ملاحظاتی در نظر بگیرد و آن ها را یکی از ملاک های پذیرش دانشگاه قرار دهد.

او درباره حذف دروس عمومی از کنکور از سال 1402 به بعد اعلام کرد: دروس عمومی ضمناً پایه دوازدهم که مورد ارزیابی قرار می گیرد سهم خود را در سابقه تحصیلی دانش آموزان ایفا می نماید بعلاوه دروس تخصصی هم که باید در پایه دهم و یازدهم منشا اثر باشد در طول سنوات تحصیلی یادگیری مفاهیم آن انجام می گردد و در سنجش با اثرگذاری 40 درصد، تاثیر گذار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 دی 1400 بروزرسانی: 21 دی 1400 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1961

به "تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور 1401 چه اندازه است؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور 1401 چه اندازه است؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر سوابق تحصیلی دانش آموزان در کنکور 1401 چه اندازه است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید