توسعه پایگاه نظامی آمریکا در اربیل عراق

به گزارش مجله جگوار، منابع نظامی عراق در بغداد اطلاعاتی را درباره اقدام آمریکا در توسعه پایگاه حریر در شمال اربیل عراق فاش کردند.

توسعه پایگاه نظامی آمریکا در اربیل عراق

روزنامه العربی الجدید، امروز (پنجشنبه) به نقل از منابع عراقی با بیان این مطلب نوشت، اقدامات توسعه در پایگاه حریر که طی دو ماه گذشته در دست انجام بوده، اولین در نوع خود طی سالهای گذشته است.

این منابع اعلام کردند، توسعه پایگاه حریر شامل افزایش ظرفیت و ایجاد استحکامات در داخل آن است.

در همین خصوص، یک افسر اطلاعات نظامی وزارت دفاع عراق گفت که اقدامات توسعه پایگاه حریر، احداث پناهگاه های زیرزمینی، چند انبار و نیز خوابگاه در محوطه اصلی پایگاه را دربر گرفت. آخرین اقدامات تعمیر و نوسازی مشابه در سال 2016 که اوج مداخله بین المللی در کشور عراق علیه داعش بود انجام شد.

وی گفت، پایگاه حریر اخیرا به مرکز مدیریت عملیات آمریکا در مناطق شمال سوریه در مجاورت اقلیم کردستان بدل شده است؛ مناطقی که تحت کنترل کردهای سوریه است و چند یگان کوچک آمریکایی نیز به منظور حمایت لجستیکی و امداد رسانی در آن مستقر هستند.

این مقام عراقی گفت، شرکت های فعال در فرآیند توسعه پایگاه حریر همان شرکت هایی هستند که پروژه ساخت کنسولگری جدید آمریکا در منطقه عین کاوه در مرکز اربیل را به عهده دارند.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1502

به "توسعه پایگاه نظامی آمریکا در اربیل عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توسعه پایگاه نظامی آمریکا در اربیل عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید