خودزنی 10هزار نفر برای دریافت دیه!

به گزارش مجله جگوار، فرزانه مهدی زاده، سرپرست دفتر امور معاینات بالینی سازمان پزشکی قانونی گفت: در 9 ماه نخست امسال 10 هزار و 231 مورد خودزنی، با ادعای نزاع و با هدف دریافت دیه و خسارت در مراکز پزشکی قانونی کشف و به مراجع قضایی اعلام شد.

خودزنی 10هزار نفر برای دریافت دیه!

به گزارش سازمان پزشکی قانونی، مهدی زاده با بیان این مطلب گفت: همچون تصادفات ساختگی، بسیاری از موارد خودزنی که با ادعای نزاع و درگیری انجام می گردد، توسط کارشناسان با تجربه پزشکی قانونی قابل تشخیص است آنچنان که در نه ماهه سال جاری 10 هزار و 231 مورد خودزنی تشخیص و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

او اضافه نمود: متأسفانه در سال های اخیر مواردی دیده شده است که فرد یا افرادی به قصد کلاهبرداری و اخذ خسارت، با یاری شخص یا اشخاص دیگر صدماتی متعدد و نسبتاً شدید که حتی شامل شکستگی های استخوانی می گردد در خود ایجاد می نمایند که بعضاً منجر به ایجاد نقص عضوهای ماندگار در افراد می گردد.

دکتر مهدی زاده اظهار کرد: این افراد با ادعای حدوث این آسیب ها و عوارض در سانحه تصادف (که ساختگی است) و یا با ادعای نزاع و درگیری به هدف دریافت دیه و جبران خسارت به پزشکی قانونی مراجعه می نمایند، در حالی که بسیاری از این صدمات ساختگی قابل تشخیص است.

سرپرست معاینات بالینی سازمان با تأکید بر اینکه در بسیاری از موارد کارشناسان خبره پزشکی قانونی قادر به تشخیص خودزنی از دیگرزنی هستند، توضیح داد: افرادی که اقدام به خودزنی می نمایند در بیشتر موارد نه تنها از آسیب رساندن به خود سودی نمی برند بلکه با مسائل قانونی و قضایی نیز روبرو خواهند شد.

وی همچنین با اشاره به اینکه آسیب هایی از این دست ممکن است محصول خودزنی (ایجاد آسیب بدون هیچ گونه درگیری و حادثه) یا محصول تلفیقی از نزاع و خودزنی (افزایش صدمات متعاقب منازعه و درگیری) باشد گفت: از 10 هزار و 231 خودزنی شناسایی شده در نه ماهه سال جاری چهار هزار و 166 مورد غیرمنازعه و شش هزار و 65 مورد منازعه و غیرمنازعه توأمان بوده است.

منبع: فرارو
انتشار: 6 اسفند 1399 بروزرسانی: 6 اسفند 1399 گردآورنده: hoseinjaguar.ir شناسه مطلب: 1487

به "خودزنی 10هزار نفر برای دریافت دیه!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودزنی 10هزار نفر برای دریافت دیه!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید